فواید انبه اورگانیک میناب برای سلامت بدن

انبه که در جنوب آسیا به عنوان “سلطان میوه ها” شناخته می شود، از جمله چیزهایی است که تقریباً هر پاکستانی در تمام طول سال منتظر آن است! فرا رسیدن تابستان در پاکستان نیز نشانه ورود انبه است. از آنجایی که پاکستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انبه در جهان است که صدها گونه در این کشور کشت می شود، نیاز به شناسایی محبوب ترین انواع انبه در پاکستان وجود دارد که بیشترین مصرف و دوست داشتن مردم را دارند.

برای خرید انبه محلی میناب اورگانیک و طبیعی از این سایت اینجا را کلیک کنید.

انواع مختلف انبه در پاکستان

در حالی که تابستان ها معمولاً غذاهایی هستند که به شما کمک می کنند گرما را غلبه کنید و خنک بمانید، انبه در قلب پاکستانی ها در همه جا جایگاه ویژه ای دارد و به همین دلیل به سراسر جهان نیز صادر می شود. میوه بهشتی را می توان پوست کنده و خام آن را پس از رسیدن میل کرد، آن را به صورت دسر و سالاد خرد کرد، برای تهیه اسموتی و لیسی انبه مخلوط کرد، یا حتی قبل از رسیدن آن را ترشی کرد تا ترشی انبه یا «آم کا آچار» درست شود. انبه خرد شده همچنین برای ایجاد مربای ترش و شیرین استفاده می شود که در طول فصل انبه در پاکستان با وعده های غذایی مصرف شود.

 

برخی از محبوب ترین انواع انبه در پاکستان عبارتند از:

انبه لانگرا هنگام رسیدن سبز باقی می ماند

این نوع انبه احتمالاً برای اولین بار در بنارس، که معمولاً به نام Banaras نیز شناخته می شود، در بخش شمالی هند کشت شد. هیچ کس نمی داند که چرا انبه به نام لانگرا یا “لنگ” شناخته شد، اما بسیاری از داستان های محلی ادعا می کنند که صاحب درخت خود لنگ بوده است و به همین دلیل نام انبه را به خود اختصاص داده است.

 

عامل اصلی که لانگرا را از سایر انواع انبه متمایز می کند این است که حتی پس از رسیدن نیز رنگ سبز خود را حفظ می کند، در حالی که سایر انبه ها به رنگ زرد متمایل به قرمز تغییر می کنند. گوشت لانگرا بدون الیاف، قهوه‌ای مایل به زرد است و در زمان رسیدن بوی قوی دارد. پوست آن شکننده است و این انبه فقط به صورت میوه ای متوسط ​​با دانه های کوچک و بیضی شکل موجود است.

 

معمولاً از اواسط ژوئیه تا آگوست به بازار می آید و تنوع ایده آل برای کنسرو و نگهداری است، در حالی که طعم آن بسته به رسیده بودن میوه می تواند از بسیار شیرین تا ترشی تلخ متغیر باشد.

 

چاونسا

این انبه در ابتدا در رحیم یارخان و مولتان کشت می شد، اما افسانه ها حاکی از آن است که شیرشاه سوری پس از شکست امپراتور مغول همایون در چاوسا، ناحیه ای در بیهار، هند، نام فعلی خود را به آن داده است. این انبه مورد علاقه بنیانگذار امپراتوری سوری بود.

Chaunsa همچنین یکی از محبوب ترین انواع انبه در سراسر جهان است زیرا فوق العاده شیرین و آبدار است. می توانید قبل از برداشتن چشم انبه که آن را به ساقه متصل می کند تا آب خوشمزه را بنوشید، گوشت را از بیرون با فشار دادن پوست به داخل با شست خود نرم کنید. تازه تر از این نمی شود!

 

انبه نرم و لذیذ دارای رایحه ای فوق العاده، حداقل فیبر و سنگی ضخیم در وسط با گوشت زرد روشن است. فصل رسیدن آن از ژوئن تا آگوست است و تا اواخر سپتامبر که گونه های دیگری از انبه در دسترس نیست، در پاکستان و در سراسر جهان به خوش طعمی ادامه می دهد.

 

این انبه وجود خود را مدیون انورالحق است که گفته می شود اولین کسی بود که این نوع انبه را در روستایی به نام راتاول در نزدیکی منطقه باغپات در اوتار پرادش هند کشت کرد. انور راتول عمدتاً در استان پنجاب پاکستان یافت می شود و طعم و بوی شیرین متمایز با گوشت بدون فیبر دارد.

 

به دلیل تقاضای بالا، برای مدت زمان بسیار کوتاهی در دو نوبت به بازارها می آید، یک بار در شروع فصل انبه از ماه می تا ژوئن که پوست نازک اما فوق العاده شیرین است، و سپس در ماه جولای تا آگوست، جایی که انبه پوست نسبتاً ضخیم‌تری دارد، اما طعم شیرین کمتری دارد.

 

سندری

انبه سندری از سند

انبه های سیندری برای استفاده تجاری ایده آل هستند

سندری یک نوع پیشرو از انبه از سند است که منشاء آن در شهری به همین نام در ناحیه میرپور خاص است. این انبه بزرگ و بیضی شکل با پوستی مایل به زرد است، فیبر کمی دارد و بسیار معطر است. برای بسیاری، انبه سندری مظهر طعم و بافت انبه است. در حالی که به طور کلی شیرین است، انبه سندری ممکن است در اوایل فصل کمی تند باشد.

 

همچنین یکی از انواعی است که بیشتر در بازارهای سند دیده می شود و از انواع برتر انبه است که به صورت تجاری برای میلک شیک و بستنی استفاده می شود. این انبه همچنین در اواخر فصل خود بین ماه های مه و آگوست بزرگتر می شود و به راحتی فاسد نمی شود و ماندگاری نسبتاً طولانی برای آن نسبت به برخی از گونه های دیگر مانند لانگرا فراهم می کند که اگر در عرض چند روز شروع به سیاه شدن می کند. آنها را در یخچال نگهداری می کنید