از آگاهی تا اقدام: چگونه برای سازمان های غیرانتفاعی پول جمع آوری کنیم

کمک‌ها رگ حیات سازمان‌های غیرانتفاعی است. اما برای ایمن سازی آنها، به یک استراتژی جمع آوری کمک مالی قوی نیاز دارید.

شاید شما به دنبال راه اندازی یک سازمان غیرانتفاعی هستید. یا شاید شما یک سازمان یا کسب و کار مستقر هستید که به دنبال جذب سرمایه از طرف آنها هستید. در هر شرایطی که هستید، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید مردم را به اهدای کمک تشویق کنید. در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید برای سازمان های غیرانتفاعی پول جمع آوری کنید و در عین حال روابط پایدار با اهداکنندگان ایجاد کنید.

ابتدا، بیایید ببینیم که جمع آوری کمک های غیرانتفاعی چیست و چرا اینقدر مهم است.

جمع آوری کمک های غیرانتفاعی چیست؟

جمع آوری کمک های غیرانتفاعی فرآیند جمع آوری پول برای سازمان های خیریه است. مجموعه ای از فعالیت ها را شامل می شود، مانند:

  • ارسال درخواست کمک مالی به افراد یا شرکت ها
  • تعامل با اهداکنندگان بالقوه از طریق کانال های آنلاین و آفلاین
  • برگزاری حراج خیریه
  • راه اندازی کمپین تامین مالی جمعی
  • میزبانی رویداد جمع آوری کمک های مالی

جمع آوری کمک های مالی منبع اصلی درآمد اکثر سازمان های غیرانتفاعی است. همچنین این روش اصلی سازمان های غیرانتفاعی برای تقویت روابط با مردم است. این روابط می تواند یک پایگاه اهداکننده اختصاصی و پرشور برای حفظ سازمان ایجاد کند. بنابراین، جمع آوری کمک های مالی غیرانتفاعی برای ادامه جریان کمک ها و گسترش خیریه شما برای کمک به افراد بیشتر حیاتی است.

7 راه برای جمع آوری پول برای سازمان های غیرانتفاعی

راه‌های مختلفی برای جمع‌آوری پول برای سازمان‌های غیرانتفاعی وجود دارد، اما می‌توانید بیشتر آنها را به سه دسته دسته‌بندی کنید:

  • جمع آوری کمک های مالی فردی
  • جمع آوری کمک های مالی همتا به همتا
  • جمع آوری کمک های مالی شرکتی

هر یک از استراتژی های زیر در یک یا چند دسته از این دسته قرار می گیرند. آنها با هم یک رویکرد چند کانالی موثر را تشکیل می دهند تا به شما در دستیابی به اهداف جمع آوری کمک مالی کمک کنند.

1. حمایت مالی و مشارکت

حمایت های شرکتی زمانی است که شرکت ها به یک سازمان غیرانتفاعی کمک مالی می کنند و آن را تبلیغ می کنند. آنها راه های موثری برای جمع آوری پول برای سازمان های غیرانتفاعی هستند که به نفع حامیان مالی نیز هستند. سازمان‌های غیرانتفاعی دسترسی بیشتری پیدا می‌کنند، در حالی که حامیان مالی وجهه عمومی و جذابیت مشتری خود را افزایش می‌دهند.

حتماً در مورد اهداکنندگان بالقوه تحقیق کنید تا مطمئن شوید که با ارزش‌های شما همسو هستند و با حامیان شما مرتبط هستند. همچنین، قوانین IRS (یا HMRC) در مورد حمایت مالی را در صورت وجود هرگونه پیامد مالیاتی برای خیریه شما، بررسی کنید.

نموداری که درصد افرادی را نشان می‌دهد که به یک هدف مرتبط با آنها کمک می‌کنند و بیشترین تأثیر مثبت را داشته‌اند.

اگر حامی مالی را تضمین می کنید، ارزش سرمایه گذاری روی نرم افزار فاکتور را دارد. به این ترتیب می توانید فاکتورهایی را برای حامی مالی خود ارسال کنید تا کمک های مالی را دریافت کنید. این به شما کمک می کند وجوه خود را ردیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که از قوانین مالیاتی مربوطه پیروی می کنید. همچنین می‌توانید صورت‌حساب‌های خودکار را برای کمک‌های مالی منظم تنظیم کنید، که به شما امکان می‌دهد روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنید.

2. گزینه “پشتیبانی از یک علت” را در پیشخوان های پرداخت راه اندازی کنید

بسیاری از شرکت‌ها سطل‌های کمک مالی برای سازمان‌های غیرانتفاعی مورد علاقه خود در باجه‌های صندوق دارند. کارکنان ممکن است از مشتریان بپرسند که آیا مایلند یک یا دو دلار کمک کنند. برخی دیگر از مشتریان می خواهند که به نزدیکترین دلار «گردش کنند» و مابه التفاوت را به امور خیریه اهدا کنند.

این نوع کمپین ارزان‌تر از سایر اشکال جمع‌آوری سرمایه مانند رویدادها، تبلیغات و ارسال پست مستقیم است. مردم همچنین زمانی که در حال خرج کردن پول هستند بیشتر تمایل دارند که بدهند.

بهترین کمپین های “حمایت از یک علت” با ماموریت و مشتریان شرکت همسو هستند. کمپین‌های کوتاه‌تر بهترین عملکرد را دارند، زیرا مشتریان ممکن است هر بار که به فروشگاه می‌روند از درخواست کمک مالی خسته شوند.

شرکت‌ها همچنین می‌توانند دکمه «Donate» را به صفحه پرداخت وب‌سایت خود اضافه کنند تا مشتریان بتوانند به صورت آنلاین کمک مالی کنند. مطالعات نشان می دهد که این امر می تواند به افزایش 190 درصدی کمک های مالی منجر شود.

3. محصول برای یک علت

یکی دیگر از گزینه های محبوب فروش محصولات جمع آوری کمک های مالی است. نشان‌ها، شکلات/آب نبات، روبان‌ها، و سایر کالاهای مارک دار در بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند و باعث می‌شوند که برای سخاوت خود احساس پاداش کنند. یک محصول جذاب همچنین می تواند افرادی را تشویق به اهدا کند که در غیر این صورت انجام نمی دادند.

مهم است که محصولی را انتخاب کنید که برای حامیان شما جذاب باشد. نرم‌افزار جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌تواند به شما اطلاعاتی درباره جمعیت‌شناختی و ترجیحات اهداکنندگان بدهد. یا، می توانید نظرسنجی ارسال کنید و از حامیان خود بپرسید که چه نوع محصولاتی بیشتر مورد توجه آنها هستند.

از بازخورد آنها برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر مشتری استفاده کنید که برای همه حامیان شما جذاب باشد.

4. کمک های مالی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم محبوب جمع آوری کمک های مالی برای سازمان های غیرانتفاعی و حامیان آنها هستند. چرا؟ علاوه بر محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان، ابزارهای زیادی برای درخواست کمک های مالی ارائه می دهد.

به عنوان مثال، می توانید یک دکمه “Donate” را به صفحه فیس بوک موسسه خیریه خود اضافه کنید و به صورت بلادرنگ با Facebook Live جمع آوری کمک کنید. به‌علاوه، جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تولد فیس‌بوک به مردم این امکان را می‌دهد که از دوستان و خانواده خود بخواهند به جای خرید هدیه، به خیریه کمک کنند.

صفحه فیس بوک انجمن قلب آمریکا با دکمه اهدا

بدون توجه به پلتفرم، رسانه های اجتماعی راهی عالی برای افزایش دسترسی شما، به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد هدف خود و تشویق مردم به مشارکت هستند.

نمودار کانال‌های رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد که بیشترین استفاده را در بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های جذب سرمایه دارند

5. بازاریابی پستی مستقیم

نامه های جمع آوری کمک مالی هنوز یکی از بهترین راه ها برای جمع آوری پول برای سازمان های غیرانتفاعی است. علاوه بر یک پاکت نامه و یک نامه قانع کننده، می توانید مواد کمکی مانند بروشوری که کار شما و تأثیر آن را توضیح می دهد، اضافه کنید. همچنین می‌توانید آدرسی را وارد کنید که افراد می‌توانند به صورت آنلاین کمک مالی کنند.

می توانید نامه های جمع آوری کمک های مالی را در داخل چاپ کنید یا آنها را به شخص ثالث برون سپاری کنید. در هر صورت، حتما موفقیت کمپین خود را دنبال کنید. هزینه های چاپ و پست خود را با مبلغ جمع آوری شده مقایسه کنید تا ببینید مقرون به صرفه است یا خیر. شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از نرم افزار برای سرعت بخشیدن به روند استفاده کنید.

برای بیشترین تأثیر، بازاریابی پستی مستقیم را با یک کمپین دیجیتالی، به عنوان مثال، یک کمپین رسانه های اجتماعی یا یک تبلیغ Google، جفت کنید.

6. میزبانی رویدادهای جمع آوری کمک مالی

صفحه فرود انجمن سرطان آمریکا با راه هایی برای جمع آوری پول برای سازمان غیرانتفاعی آنها

رویدادهای جمع آوری کمک های مالی به اهداکنندگان بالقوه فرصتی برای مشارکت با خیریه شما می دهد. اگر به خوبی انجام شود، آنها می توانند حس اجتماعی را تقویت کنند و به مردم کمک کنند تا با هدف شما ارتباط عاطفی برقرار کنند.

مطمئن شوید که رویداد شما حامیان و علایق آنها را منعکس می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک سازمان خیریه حیوانات هستید، برگزاری یک رویداد در یک پارک یا مزرعه بیشتر از یک شام در یک هتل لوکس طنین انداز خواهد شد.

در اینجا برخی از ایده های رویداد جمع آوری کمک های مالی کم هزینه وجود دارد:

  • فروش یک گاراژ اجتماعی
  • فروش پخت
  • کارگاه فعالیت
  • یک رویداد ورزشی خیریه
  • دوی ماراتن یا سرگرم کننده
  • یک حراج خیریه
  • یک غرفه صنایع دستی

7. یک وب سایت اهدایی مارک دار راه اندازی کنید

یک صفحه اهدای برند در وب سایت خود ایجاد کنید که در آن حامیان بتوانند به طور امن به صورت آنلاین اهدا کنند. اطمینان حاصل کنید که پیمایش صفحه آسان است و فرآیند اهدا ساده است. مردم همچنین باید انعطاف پذیری داشته باشند تا آنچه را که می خواهند بدهند و یک کمک مالی یکباره یا معمولی انجام دهند.

اگر هنوز وب‌سایتی ندارید، همچنان می‌توانید با استفاده از سازنده صفحه فرود، کمک‌های مالی را به صورت آنلاین ایمن کنید. پیدا کردن ابزارهای آنلاین برای کمک به شما در ایجاد همه چیز از یک صفحه کمک مالی گرفته تا یک تامین کننده جمعی آسان است. حتی می توانید یک صفحه تشکر برای نشان دادن قدردانی از اهداکنندگان خود اضافه کنید.

صفحه فرود اهدای یونایتد

برای ایجاد حس موفقیت در بین حامیان خود و تشویق افراد بیشتری به اهدا، یک ردیاب کمک اضافه کنید. همچنین، گزینه‌های اشتراک‌گذاری را برای رسانه‌های اجتماعی و ایمیل اضافه کنید تا حامیان بتوانند این خبر را منتشر کنند و از دیگران بخواهند که کمک مالی کنند.

استراتژی های غیرانتفاعی جمع آوری کمک های مالی

در بخش پایانی این پست، ما به استراتژی های جمع آوری کمک های غیرانتفاعی برای مدیریت کمک های مالی و ایجاد روابط بلندمدت با حامیان شما نگاه خواهیم کرد.

از اتوماسیون برای پیگیری وجوه استفاده کنید

ردیابی کمک های مالی برای بودجه بندی دقیق و برای اطمینان از انجام تعهدات مالیاتی خود حیاتی است. ساده ترین راه برای پیگیری وجوه، حسابداری خودکار برای موسسات خیریه است.

نرم افزار حسابداری خودکار طیف وسیعی از ویژگی ها را برای ردیابی و مدیریت وجوه غیرانتفاعی شما ارائه می دهد، مانند:

  • تطبیق خودکار معاملات و کمک های مالی
  • داشبوردهایی برای مشاهده بودجه های هفتگی و ماهانه، کمک های مالی دریافتی و خلاصه های فصلی
  • صورتحساب ها و رسیدهای کمک های مالی خودکار
  • همکاری بلادرنگ با اعضای هیئت مدیره

برخی از ارائه دهندگان نرم افزار نیز برای سازمان های غیرانتفاعی تخفیف هایی ارائه می دهند، گاهی اوقات تا 50 درصد!

سیگنال های اعتماد را از طریق محتوا ایجاد کنید

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا به اهداکنندگان جدید دسترسی داشته باشید و روابط خود را با اهداکنندگان موجود ایجاد کنید. محتوا همچنین سیگنال‌های اعتمادی ایجاد می‌کند که اعتبار شما را افزایش می‌دهد و افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا اهدا کنند.

سعی کنید از ترکیبی از محتوا به عنوان بخشی از کمپین خود استفاده کنید، مانند:

  • خبرنامه های ایمیل
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • ایمیل مستقیم
  • تبلیغات پولی
  • پست های وبلاگ
  • مطالعات موردی
  • گرافیک

میزان تعاملی که هر نوع محتوا دریافت می‌کند را پیگیری کنید تا ببینید چه چیزی در بین حامیان شما طنین‌انداز می‌شود. سپس، بیشتر از آن استفاده کنید.

همچنین می توانید برای جمع آوری پول اضافی و به روز نگه داشتن حامیان در مورد کار خود، محتوای اشتراکی مانند یک خبرنامه پولی ایجاد کنید.

ایجاد و ارسال به روز رسانی جمع آوری کمک های مالی

مهم است که حامیان را در جریان پیشرفت خود قرار دهید و به آنها نشان دهید که چگونه از کمک های مالی آنها استفاده می کنید. این باعث می شود که اهداکنندگان شما احساس قدردانی و مشارکت در کار شما کنند. به نوبه خود، این یک ارتباط عاطفی ایجاد می کند که برای حفظ طولانی مدت حامیان شما حیاتی است.

ارسال یک خبرنامه با به‌روزرسانی‌های ماهانه یا فصلی را در نظر بگیرید و داستان‌هایی را به اشتراک بگذارید تا تأثیر واقعی پشتیبانی آنها را نشان دهید.

برای مثال، WWF به‌روزرسانی‌های فصلی را برای حامیان حیوانات خود ارسال می‌کند تا به آنها بگوید چگونه از این پول استفاده کرده‌اند و قدردانی خود را نشان دهد. آنها همچنین شامل یک برگه فعالیت سرگرم کننده برای حامیان مالی هستند که دارای فرزند هستند و باعث ایجاد ارتباط بیشتر می شود.

ایمیلی از طرف WWF که از مخاطبان برای اشتراک در خبرنامه آنها تشکر می کند

از حامیان قدردانی کنید

تشکر از حامیان خود یک راه ساده اما موثر برای ایجاد احساس مثبت در مورد سازمان غیرانتفاعی است.

برای اهداکنندگان فردی، می‌توانید یک ایمیل تشکر ارسال کنید یا یک ویدیوی تشکر را در وب‌سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود ارسال کنید. برای اهداکنندگان عمده هدیه، می توانید یک سبد هدیه بفرستید یا یک تماس تلفنی شخصی برقرار کنید.

به این فکر کنید که چه چیزی در بین اهداکنندگان شما طنین انداز می شود و هر بار که اهدا می کنند قدردانی خود را نشان دهید.

یک کانال حمایت از اهداکنندگان ایجاد کنید

در نهایت، مطمئن شوید که یک کانال حمایت از اهداکنندگان برای رسیدگی به هرگونه سؤال یا مشکلی که اهداکنندگان شما دارند ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید یک خط کمک، یک آدرس ایمیل اختصاص داده شده به سوالات، یا یک فرم در وب سایت خود راه اندازی کنید.

همچنین می‌توانید یک صفحه سؤالات متداول در وب‌سایت خود ایجاد کنید تا اهداکنندگان بتوانند خودشان پاسخ سؤالات را پیدا کنند. این کار باعث می‌شود که عوامل پشتیبانی اهداکننده شما برای درخواست‌های فوری‌تر آزاد شوند.

با دادن تجربه عالی به اهداکنندگان خود با خیریه خود، روابطی را تقویت خواهید کرد که باعث می شود حامیان برای سال های آینده به هدف شما بازگردند.

اهمیت جذب سرمایه برای سازمان های غیرانتفاعی

اگر سازمان های غیرانتفاعی بخواهند به مردم کمک کنند، جمع آوری کمک های مالی حیاتی است. استراتژی مناسب می‌تواند تلاش‌های شما را برای جمع‌آوری سرمایه افزایش دهد و کمک‌های خیریه بیشتری را تضمین کند.

با پیروی از نکات و استراتژی‌های ذکر شده در این پست، می‌توانید یک استراتژی جمع‌آوری سرمایه برای جمع‌آوری موثر پول برای سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد کنید. شما همچنین می توانید روابط طولانی مدت با حامیان خود ایجاد کنید، که برای تضمین آینده خیریه شما حیاتی است.