این 10 چای را برای هضم غذا میل کنید

اگر با شکم پف کرده و ناراحت کننده غریبه نیستید، می دانید که یافتن تسکین قابل اعتماد می تواند مانند یک نبرد سخت باشد. خوشبختانه، راه حل مشکلات معده شما می تواند یک فنجان چای دور باشد! درست است. نوشیدن چای کمک کننده می تواند معجزه کند: نفخ را کاهش دهد، شکمی لطیف را تقویت کند و خیلی چیزهای دیگر. (چای برای افزایش انرژی؟ فکر می کنم بله!) از بابونه آرام بخش گرفته تا زنجبیل لذیذ، ما بهترین چای ها را برای هضم غذا جمع آوری کرده ایم. صرف نظر از اینکه شما یک نوشیدنی آیینی چای هستید یا نه، فقط وجود دارد چیزی در مورد یک فنجان چای گرم که اکثر ما نمی توانیم در برابر آن مقاومت کنیم. از دمنوش انگلیسی گرفته تا فیکا با دوستان – همیشه دلیلی برای گذاشتن کتری وجود دارد. برای کشف دمنوش های جدید خود برای داشتن شکمی شاد آماده شوید. راه خود را به سمت معده پایدار بروید.

تصویر برجسته توسط میشل نش.

تصویر از میشل نش

مشکلات گوارشی چقدر شایع است؟

خیلی. در واقع، طبق گزارش موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، حدود 70 میلیون آمریکایی از بیماری های گوارشی رنج می برند. بله این مسائل می تواند از ناراحتی خفیف تا شرایط جدی تر، مانند عدم تحمل لاکتوز، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) متغیر باشد. این ناگفته نماند، اما مشکلات گوارشی می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت کلی و کیفیت زندگی داشته باشد. اگر می دانید، می دانید.

تصویر از میشل نش

درمان های جامع برای بهبود هضم

خوشبختانه، همه امیدها از بین نمی روند! علاوه بر کار در کنار ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص گوارش، انواع درمان های طبیعی و جامع وجود دارد که می تواند به بهبود هضم و تسکین علائم مختلف کمک کند. در اینجا چند پادزهر آزمایش شده و واقعی برای مشکلات گوارشی آورده شده است:

پروبیوتیک ها

سلام، باکتری های زنده! پروبیوتیک ها هستند قدرتمند. آنها به بهبود هضم، کاهش التهاب و غیره کمک می کنند. غذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر و کیمچی به طور طبیعی حاوی پروبیوتیک هستند. یا می توانید پروبیوتیک ها را به شکل مکمل مصرف کنید.

فیبر

اینجا جای تعجب نیست رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند به بهبود حرکات روده و بهبود هضم کمک کند. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و دانه ها همگی منابع فیبر هستند. اگر در خوردن فیبر تازه کار هستید، به آرامی با پختن سبزیجات خود شروع کنید. این به تجزیه برخی از فیبر آنها قبل از مصرف کمک می کند.

داروهای گیاهی

ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. چندین دمنوش گیاهی (زنجبیل، نعناع، ​​شیرین بیان و غیره) وجود دارد که می تواند به هضم غذا کمک کند. بیشتر در این مورد، در زیر.

تکنیک های ذهن و بدن

استرس می تواند تأثیر منفی بر هضم داشته باشد، بنابراین عادات و محصولاتی مانند مدیتیشن، یوگا و تنفس عمیق می تواند به کاهش استرس و بهبود هضم کمک کند.

طب سوزنی

این تمرین شفابخش جریان انرژی را تحریک می کند و باعث بهبودی می شود، به ویژه در به حداقل رساندن مشکلات گوارشی مانند IBS و GERD.

مراقبت های کایروپراکتیک

تنظیمات کایروپراکتیک می تواند به بهبود هضم کمک کند! چطور؟ با بازگرداندن ردیف ستون فقرات و عملکرد عصبی مناسب. این می تواند به کاهش التهاب و بهبود ارتباط بین مغز و دستگاه گوارش کمک کند.

ماساژ درمانی

ماساژ – مانند تخلیه لنفاوی – می تواند سیستم گوارشی را تحریک کرده و تنش شکم را کاهش دهد. همچنین می تواند به کاهش استرس کمک کند، که هضم را نیز بهبود می بخشد.

تصویر از میشل نش

چای چگونه می تواند هضم غذا را بهبود بخشد؟

چای در کنار عادات سبک زندگی حمایتی، رد کردن عدم تحمل، و توجه به مواد مخربی که می توانند باعث نفخ شوند، برای هضم غذا بسیار مفید است.

  1. به هیدراتاسیون کمک می کند. و هیدراتاسیون کافی برای کاهش خطر یبوست ضروری است.
  2. هضم غذا را تحریک می کند. بسیاری از انواع چای حاوی کاتچین، تانن و کافئین هستند. همه اینها به افزایش تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند و به تجزیه موثرتر غذا کمک می کند. این محرک ها همچنین می توانند علائمی مانند نفخ و گاز را تسکین دهند. برد – برد.
  3. ناراحتی معده را برطرف می کند. دمنوش‌های گیاهی (بابونه، رازیانه و غیره) به دلیل توانایی در آرامش دستگاه گوارش می‌توانند علائمی مانند گرفتگی و حالت تهوع را تسکین دهند.
  4. از باکتری های خوب حمایت می کند. چای سبز و سیاه حاوی پلی فنول برای کمک به تغذیه باکتری های مفید در روده هستند.
تصویر از میشل نش

آیا چای می تواند التهاب را کاهش دهد؟

آره! برخی از چای ها مانند زنجبیل و زردچوبه حاوی ترکیبات ضد التهابی هستند که می توانند به کاهش التهاب در روده کمک کنند. وارد کنید: پلی فنول ها. پلی فنول ها نه تنها طعم و عطر متمایزی به چای می دهند، بلکه به دلیل خواص ارتقاء دهنده سلامتی خود نیز شناخته شده اند. تحقیقات هنوز در حال پیشرفت است، اما مطالعات امیدوارکننده نشان می دهد که مصرف منظم چای می تواند نشانگرهای التهاب را کاهش دهد. چای سبز به طور خاص به دلیل اثرات ضد التهابی بالقوه آن که به محتوای بالای EGCG – یک پلی فنل قوی نسبت داده می شود – به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

تصویر توسط تیل تامسن

10 چای برای هضم بهتر

چای فقط یک نوشیدنی خوشمزه نیست، بلکه می‌تواند کمکی قدرتمند برای هضم غذا باشد. در واقع، برای قرن ها، چای هر دو بیماری های جسمی و عاطفی را به طور یکسان تسکین می دهد. انواع خاصی از چای ها می توانند به تسکین ناراحتی های گوارشی و بهبود سلامت کلی روده کمک کنند. بدون هیچ مقدمه ای، در زیر 10 نوع چای شناخته شده به دلیل خواص تقویت کننده هضم هستند.

هر محصول با دقت توسط ویراستاران ما تنظیم می شود و ما همیشه نظر صادقانه ای را ارائه می دهیم، چه هدیه ای یا خریداری شده خودمان. اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما خریداری کنید، ممکن است کمیسیون کوچکی را بدون هیچ هزینه ای برای شما دریافت کنیم.

چای زنجبیلی

زنجبیل مدت‌هاست که برای کمک به هضم غذا استفاده می‌شده است و چای زنجبیل راهی آسان برای گنجاندن این ریشه قدرتمند در رژیم غذایی شماست. چای زنجبیل می تواند به تسکین حالت تهوع، نفخ و سایر مشکلات گوارشی کمک کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند.

چای نعنا

نعناع یکی دیگر از گزینه های محبوب برای سلامت دستگاه گوارش است! به دلیل توانایی آن در شل کردن ماهیچه های دستگاه گوارش می تواند به تسکین نفخ، گاز و سایر ناراحتی ها کمک کند. همچنین طعمی با طراوت برای خوردن غذا در یک روز سست دارد.

چای بابونه

چای بابونه به خاطر خواص آرام بخشش شناخته شده است، اما آیا می دانستید که می تواند به هضم غذا نیز کمک کند؟ بابونه دارای خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم است. در اصل، این بدان معنی است که می تواند روده را آرام کند و التهاب را کاهش دهد. این چای طعم ملایم و مطبوعی دارد که آن را به یک انتخاب آرامش بخش قبل از خواب تبدیل می کند. جرعه جرعه بنوشید و استراحت کنید.

چای رازیانه

از آنجایی که رازیانه غنی از فیبر است، برای به حداقل رساندن نفخ و گاز معده فوق العاده است. این طعم ملایم و کمی شیرین دارد – از آن با یک ناهار سالم لذت ببرید!

چای قاصدک

چای قاصدک اغلب برای حمایت از عملکرد کبد استفاده می شود، اما می تواند ناراحتی های معده را نیز تسکین دهد. دارای خواص ادرارآور طبیعی است که می تواند به کاهش نفخ و احتباس آب کمک کند. همچنین حاوی اینولین، نوعی فیبر پری بیوتیک است که می تواند به تغذیه باکتری های مفید روده کمک کند.

چای لیمو

لیمو است همیشه یک انتخاب با طراوت امتیازات: به هضم غذا کمک می کند. لیمو حاوی اسید سیتریک است، به این معنی که تولید اسید معده و آنزیم های گوارشی را تحریک می کند. طعم روشن و تند آن شما را در یک روز تنبل هیجان زده می کند.

چای شیرین بیان

آیا چای شیرین بیان را امتحان کرده اید؟ در سراسر اروپا و آسیا پرطرفدار است، هنگامی که با ناراحتی گوارشی سر و کار دارید، گزینه حمایتی دیگری است. مانند زنجبیل و زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی طبیعی برای کاهش التهاب در روده است. همچنین می تواند به تسکین سوزش سر دل و سایر علائم رفلاکس اسید کمک کند. توجه داشته باشید که شیرین بیان باید در حد اعتدال مصرف شود می توان عوارض جانبی داشته باشد.

چای دارچین

فراخوانی از همه علاقه مندان به دارچین (اهم، ما!). دارچین دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند. همچنین می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند، که می‌تواند به جلوگیری از جهش و تصادف که می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی شود، کمک کند. چای دارچین طعمی گرم و آرامش بخش دارد که آن را به انتخابی عالی در روزهای سرد تبدیل می کند.

چای زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند. همچنین حاوی کورکومین، یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به سلامت کلی کمک کند. چای زردچوبه طعم کمی تند و در عین حال خاکی دارد – فنجان خود را با یک خوراکی شیرین مغذی همراه کنید.

چای سبز

آخرین اما نه کم اهمیت، چای سبز. چای سبز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش به طور گسترده ای شناخته شده است، اما می تواند به هضم غذا نیز کمک کند و انرژی. همانطور که گفته شد، چای سبز حاوی کاتچین است، نوعی آنتی اکسیدان که می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند. همچنین می تواند به تحریک تولید آنزیم های گوارشی کمک کند. این چای سبز هیمالیا را امتحان کنید. خالص، صاف و کمی شیرین است.