بهترین درمان های هایپرپیگمنتیشن: لیزر ، لایه برداری و محصولات!

همه ما که دنیای شگفت انگیز هیپرپیگمانتاسیون را از نزدیک تجربه کرده ایم ، احتمالاً همه می توانیم در یک مورد اتفاق نظر داشته باشیم: درمان بیماری پوست ، در همه اشکال مختلف ، دشوار است. اما فقط بدانید که تنها نیستید. مسئله فوق العاده شایع عوارض جانبی طبیعی قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، اسکار آکنه و حتی هورمون ها (سلام ، ملاسما و بارداری) است. و اگرچه تقریباً همیشه بی ضرر است ، اما به احتمال زیاد هیپرپیگمانتاسیون به خودی خود از بین نمی رود. برای کمک به درمان ناهمواری رنگ پوست ، از متخصص پوست و مو ، دکتر دنی انگلمن و متخصص زیبایی در SkinSpirit ، کارن فرناندز برای راهنمای متخصص بهترین درمانها (در مطب و در خانه) برای هایپرپیگمانتاسیون استفاده کردیم.

اما ابتدا ، یک آغازگر برای وضعیت پوست.

هایپرپیگمانتاسیون چیست؟

هیپرپیگمانتاسیون اصطلاحی پزشکی است که در آن ملانین اضافی باعث تیره شدن قسمت هایی از پوست می شود. دکتر انگلمن می گوید: “این می تواند به شکل یک لکه کوچک ناشی از اسکار آکنه یا لکه های بزرگتر مانند ملاسما باشد.” “در بیشتر موارد ، رنگدانه های بی رنگ بی ضرر بوده و دلایل متعددی دارد.”

چه عواملی باعث افزایش رنگدانه می شود؟

اگرچه عوامل زیادی وجود دارد ، اما شایع ترین دلایل قرار گرفتن در معرض نور خورشید (که می تواند ملانین را در پوست افزایش دهد) ، اسکار آکنه (هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب به دلیل تجمع ملانین) و هورمون ها است که معمولاً منجر به شکل پیچیده ای از رنگدانه می شود. ملاسما نامیده می شود از آنجا که رنگ های تیره پوست ملانین بیشتری تولید می کنند ، بیشتر مستعد ابتلا به هیپرپیگمانتاسیون هستند.

تفاوت بین هایپرپیگمنتیشن و ملاسما چیست؟

هیپرپیگمنتیشن یک اصطلاح گسترده و گسترده است که برای توصیف لکه های تیره ای که روی پوست ظاهر می شوند ، استفاده می شود. ملاسما نوعی هیپرپیگمانتاسیون است اما کمی متفاوت توصیف می شود زیرا اعتقاد بر این است که بیشتر هورمونی است تا مربوط به خورشید.

فرناندز توضیح می دهد: “بر اساس آکادمی پوست آمریکا ، 90 درصد افرادی که مبتلا به ملاسما می شوند زن هستند.” “برخلاف هیپرپیگمانتاسیون معمولی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، ملاسما متقارن تر است – آنچه در یک طرف صورت دارید تمایل دارد از طرف دیگر با الگوی دقیق مطابقت داشته باشد. این یکی از سخت ترین اشکال هایپرپیگمانتاسیون برای درمان است. “

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه کامیل بعد از بارداری فقط در 30 روز از شر ملاسمای خود خلاص شد.

بهترین درمان های خانگی برای هایپرپیگمنتیشن

لایه برداری ملایم دوست شما هنگام مواجهه با هایپرپیگمانتاسیون است. چند ماده اصلی که باید در محصولات خود به دنبال آنها باشید عبارتند از:

  • کوجیک اسید
  • ویتامین سی
  • آربوتین
  • ماندلیک اسید
  • اسید آزلائیک
  • ترانکسامیک اسید

ادامه مطلب را بخوانید تا بهترین گزینه های متخصصان ما برای ارتقاء گردش سلول ، روشن شدن پوست و جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین را بیابید.

بهترین پاک کننده ها برای هایپرپیگمنتیشن:

بهترین سرم های روشن کننده برای هایپرپیگمنتیشن:

بهترین رتینول های OTC برای افزایش رنگدانه:

بهترین محصولات تجویزی برای هایپرپیگمنتیشن:

هیدروکینون نسخه استاندارد طلا در مورد هیپرپیگمانتاسیون است. مارک های مختلفی وجود دارد ، اما دکتر دنی طرفدار کرم تری لوما برای هیپرپیگمانتاسیون و ملاسما است. فرناندز توضیح می دهد: “هیدروکینون یک کرم روشن کننده قدرت است.” شما برای مشارکت مناسب محصول با رژیم مراقبت از پوست خود به مشاوره با ارائه دهنده ما نیاز دارید. معمولاً برای دوره های کوتاه سه ماهه انجام می شود و سپس به استراحت نیاز است. مانند سایر مهار کننده های تیروزیناز ، این محصول در دوران بارداری قابل استفاده نیست. “

بهترین مشروب های داخلی برای هیپرپیگمنتیشن

وقتی نوبت به درمان های حرفه ای برای هایپرپیگمانتاسیون می رسد ، گزینه های شما بسیار زیاد است. از لیزر گرفته تا درم ابریژن ، متخصصان ما آن را تجزیه می کنند.

لایه برداری شیمیایی

دکتر دندی می گوید: “لایه برداری شیمیایی و لایه برداری لیزری برای همه انواع پوست سازگار است اما در پوست های منصف تر م areثرتر است.” لایه بردار شیمیایی مورد علاقه برای فرناندز Cosmelan MD است که برای مبارزه با رنگدانه های سرسخت با هیدروکینون با قهرمان هایپرپیگمانتاسیون تهیه شده است.

اسیدهای موجود در لایه بردار لایه فوقانی اپیدرم را حذف می کنند تا به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کنند ، اما اگر این کار را در تابستان انجام می دهید ، مراقب باشید – لایه برداری شیمیایی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به خوبی با هم ترکیب نمی شوند.

لیزر

اگرچه همیشه در از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون م efficientثرترین نیست ، اما روشهای کم خرابی می تواند در موارد خاص بسیار مثر باشد. فرناندز می گوید: “برای هیپرپیگمانتاسیون منظم از خورشید ، لیزرهای صورت که ملانین اضافی را هدف قرار می دهند و گاهی لیزرهایی که لایه های بالایی پوست را لایه برداری می کنند ، فوق العاده هستند.”

مانند لایه بردارهای شیمیایی ، لیزرها می توانند با رنگ های تیره پوست سازگار باشند ، اما دکتر دندی استفاده از لیزرهای ملایم تر را برای مدت زمان طولانی توصیه می کند. برخی از بهترین گزینه ها برای لیزرهای سطحی (که لکه های تیره را هدف قرار می دهند و باعث بازسازی کلاژن در پوست می شوند) عبارتند از نور پهن باند (BBL) ، Fraxel و Halo. به گفته فرناندز ، گزینه جدیدتری که از گرمای کمتری استفاده می کند ، PicoSure ، با همه انواع پوست سازگار است و حتی می تواند در درمان ملاسما مشکل ایجاد کند.

درم ابریژن و میکرونیدلینگ

دکتر دنی می گوید: “درم ابریژن یکی دیگر از روشهای عالی برای مقابله با هیپرپیگمانتاسیون است.” “این روش درمانی از یک ابزار ساینده در سراسر پوست استفاده می کند تا به آرامی اپیدرم و درم پوست را از بین ببرد. برای پوستهای تیره تر مناسب نیست ، زیرا روی درم پوست تأثیر می گذارد. اگر فردی با رنگ تیره تر این درمان را دریافت کند ، ممکن است منجر به بدتر شدن رنگدانه شود. ”

اگر زخم های آکنه عامل اصلی افزایش رنگدانه شما هستند ، میکرونیدلینگ پزشکی می تواند به از بین بردن نقاط تیره زیر سطح پوست و تحریک گردش سلول ها کمک کند. فرناندز می گوید: “این یک گزینه عالی دیگر است که برای همه انواع پوست بی خطر است و برای بافت پوست و همچنین رنگدانه بسیار مناسب است.” “این یکی از موارد مورد علاقه من برای کسانی است که از اسکار آکنه و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب رنج می برند.”

البته ، کلید انجام هرگونه درمان در مطب مشورت با متخصص پوست است که می تواند به شما در یافتن بهترین-و مطمئن ترین-مطابقت با پوست شما کمک کند.

چگونه از هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری کنیم

مهم نیست که چقدر با SPF خود کوشا هستید ، لکه های تیره ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. اما چند قانون خوب وجود دارد که به شما کمک می کند تا از بیدار شدن در پوست ناهموار جلوگیری کنید. فرناندز توضیح می دهد: “نکته اصلی جلوگیری از التهاب و سوزش است.” “از آنتی اکسیدان های موضعی خود مانند ویتامین C استفاده کنید و دست ها را از صورت دور کنید. عدم انتخاب جوش سرسیاه یا گزش اشکال. مطمئن شوید که با کوشش و کوشش از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30+ ، از تغییر رنگ ناشی از آفتاب جلوگیری می کنید. اینها چند روش اساسی برای کمک به نبرد است ، اما جنگ هرکس متفاوت است. نکته اصلی این است که یک ارائه دهنده مورد اعتماد خود را پیدا کنید و یک برنامه بازی خاص برای نیازهای مراقبت از پوست خود ایجاد کنید. “