دستور غذای تاکو کارنه اسادا—یک غذای مورد علاقه کبابی تابستانی

دستور العمل های مکزیکی مورد علاقه من، آنهایی هستند که دارای مواد روشن و تند و ترکیبی جسورانه از گیاهان، سیر و ادویه جات هستند. این بسیار متفاوت از تکس-مکس معمولی است که اینجا در آستین پیدا می کنید – بیشتر شبیه به نوع غذایی است که من در اوآخاکا خوردم، و تصور می کنم تاکوهای خیابانی در مکزیکوسیتی (در حال مرگ برای بازدید) هستند. به لطف ماریناد لیمو و گشنیز که نه تنها به استیک طعم و مزه می دهد، تاکوها سرشار از آن طراوت و طراوت هستند، بلکه به نرم شدن گوشت نیز کمک می کنند. و از آنجایی که تاکو استیک یکی از دستور العمل های مورد علاقه من برای مجالس تابستانی است، می دانستم که برای شروع فصل مهمانی در حیاط خلوت باید آنها را با شما به اشتراک بگذارم. بیایید وارد آن شویم.

بهترین گوشت برای تاکو کارنه آسادا

بنابراین دقیقاً کارنه آسادا چیست؟ به طور سنتی، این یک غذای مکزیکی است که دارای استیک است که در ترکیبی خوش طعم از مواد ترشی شده است. سپس استیک به صورت نازک برش داده می شود و به عنوان غذای اصلی یا در تاکو سرو می شود، همانطور که من در اینجا انجام می دهم. کارنه آسادا را می‌توان از استیک لبه، استیک دامن یا فیله گچبری تهیه کرد – این برش‌های نازک‌تر گوشت طعم بیشتری را از ماریناد جذب می‌کنند و سریع کباب می‌شوند. من شخصاً فکر می‌کنم که استیک لبه‌ای لطیف‌ترین و خوش‌طعم‌ترین برش برای تاکو استیک است، وقتی به درستی مرینیت شود. همچنین لاغرتر است و به سرعت پخته می شود، و آن را تبدیل به یک ستاره واقعی برای سرگرمی های تابستانی می کند.

ماریناد کارنه اسادا معتبر

ماریناد سنتی کارنه آسادا شامل آب لیموترش، گشنیز، سیر و پودر فلفل قرمز است. دستور غذای من شامل همه اینها است، به علاوه مقدار زیادی عسل برای شیرینی و سس سویا که به نرم شدن گوشت کمک می کند، اضافه می کند.

اجازه دهید استیک برای چند ساعت (یا حتی بهتر از آن یک شبه!) قبل از کباب کردن، مارینت شود و طعم‌دارترین و لذیذترین استیک را تولید می‌کند که آماده برش دادن برای تاکو است.

نحوه گریل کردن تاکو کارنه آسادا

کباب کردن استیک زمانی ساده است که چند اصل را بدانید. اول، یک گریل بسیار داغ برای ایجاد ذغال روی گوشت ضروری است. استیک کناری یک برش نازک گوشت است، بنابراین می‌خواهید آن را داغ و سریع کباب کنید تا از بیرون ذغالی شود و در داخل آن هنوز نرم و متوسط ​​باشد. مجموع زمان گریل برای استیک کناری 8 تا 10 دقیقه است (در طول زمان پخت فقط یک بار ورق بزنید.)

همچنین می‌توانید پیاز و فلفل را کبابی کنید تا در کنار تاکو سرو کنید – و در حالی که در آن هستید، می‌توانید با خیال راحت تورتیلاهای ذرت خود را برای حدود 30 ثانیه در هر طرف روی گریل بریزید!

نحوه برش دادن استیک کناری

برش مناسب کلیدی است برای اطمینان از اینکه استیک کناری شما فوق العاده لطیف است. در اینجا چند نکته برای یادآوری وجود دارد:

  • استیک لبه و استیک دامن همیشه باید برش داده شود در برابر دانه. این بدان معنی است که شما می خواهید به جهت حرکت الیاف گوشت نگاه کنید و سپس استیک را عمود بر آن خطوط فیبر برش دهید.
  • من ترجیح می دهم استیک را برای این تاکوها خیلی نازک برش دهم. من همچنین یک یا دو بار نوارهای بلند گوشت را به صورت متقاطع برش می دهم تا اطمینان حاصل کنم که قطعات به اندازه لقمه هستند و به راحتی جویده می شوند. از یک چاقوی تیز استفاده کنید تا برش های شما تمیز و یکدست شود.

تاکوهای خیابانی مکزیکی

بله، این تاکوهای کارنه اسادا همه در مورد استیک هستند – اما آنها به همان اندازه در مورد لیست کوتاهی از تاپینگ های با کیفیت بالا و طعم دار هستند. در اینجا تاپینگ هایی به سبک تاکوی خیابانی وجود دارد که من به آنها اضافه می کنم:

  • تورتیلاهای ذرت گرم: کمی زغال سنگ ضروری است. من دوست دارم مال من را روی یک مشعل گازی برگردانم، اما می‌توانید بعد از پختن استیک، آن‌ها را روی کباب پز بریزید.
  • گواکاموله: یا تکه های ساده آووکادو نیز کار می کند.
  • پیاز خرد شده: پیاز قرمز یا سفید در اینجا خوب عمل می کند. من آنها را برای این دستور خام ترجیح می دهم.
  • گشنیز: چند برگ تازه گشنیز چنین طعم و رنگ تازه ای را به این تاکوهای استیک می بخشد.
  • سالسا: سالسا قرمز سنتی یا سالسا ورده هر دو به زیبایی کار می کنند.

تاکوهای دیگری که باید در این تابستان امتحان کنید

من کاملاً معتقدم که شکست دادن تاکو برای یک منوی مهمانی تابستانی دشوار است – در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که می دانم دوست خواهید داشت:

تاکوی مرغ لیمویی با جیکاما، آووکادو و نعناع

این تاکوهای مرغ با جیکاما و نعناع، ​​برداشتی تازه از ال سانتو فرسا (معروف به تاکوی مورد علاقه من در آستین است.) بهشت ​​در یک تورتیلای ذرت گرم است.

تاکو ماهی چیمیچوری

وقتی هوا گرم می شود، هوس این تاکوهای ماهی چیمیچوری را دارم. آنها آسان و سالم هستند و دارای ماهی هالیبوت برای دستور پخت کامل تاکو ماهی هستند.

تاکو بو داده گل کلم با پستو گشنیز

اینها مملو از انواع مواد مفید برای شما هستند و یک غذای اصلی گیاهخواری در شب هفته در خانه ما هستند.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این تاکوهای استیک کناری در مخلوط گشنیز، لیموترش و سیر ترشی می شوند که آنها را لطیف و خوش طعم می کند. برای یک تجربه کلاسیک تاکوی خیابانی، گواکامول، پیاز و گشنیز را اضافه کنید.


برای ماریناد:

  • 1/2 فنجان من بید هستم
  • 1/4 روغن زیتون
  • 2 تی عزیزم
  • پوست و آب 2 لیموترش
  • 6 حبه سیر، خرد شده
  • 1/2 فنجان گشنیز خرد شده
  • 2 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

برای تاکو:

  • 1 پوند استیک کناری
  • 12 چیپس ذرت
  • گواکامول
  • پیاز قرمز یا سفید خرد شده
  • گشنیز تازه
  • سالسا مورد علاقه شما

  1. ابتدا ماریناد را با ترکیب همه مواد در یک شیشه و تکان دادن آن درست کنید.
  2. استیک کناری را به یک ظرف پخت کم عمق اضافه کنید و ماریناد را روی آن بریزید. آن را چند بار برگردانید تا از پوشش آن مطمئن شوید، سپس با فویل بپوشانید و در یخچال قرار دهید. حداقل 6 ساعت و حداکثر تا یک شب اجازه دهید تا ماریناد شود.
  3. گریل را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. استیک کناری را از ماریناد خارج کرده و به مدت 4 تا 5 دقیقه در هر طرف کباب کنید. باید از هر طرف به خوبی زغال شود و در مرکز آن متوسط ​​تا متوسط ​​باشد. قبل از برش دادن به مدت 5 دقیقه استراحت دهید.
  4. در همین حین تورتیلاهای ذرت را گرم کنید. پس از آماده شدن برای سرو، استیک را به صورت نازک در برابر دانه ها برش دهید.
  5. استیک و تورتیلاهای ذرت را همراه با گواکامول، پیاز، گشنیز و سالسا سرو کنید. بگذارید هر کس تاکوی خودش را درست کند و ببلعد!

یادداشت

برای من، تورتیلاهای ذرت گرم و کمی زغالی شده برای این دستور غذا ضروری است. من ترجیح می دهم تورتیلا را روی یک مشعل گازی با انبر برای حدود 20 ثانیه در هر طرف نگه دارم، سپس آن را به یک کیسه پلاستیکی زیپلاک منتقل کنم تا گرم بماند و به آرامی بخار شود تا آماده سرو شود. متناوبا، می توانید تورتیلاهای ذرت را روی کباب پز بریزید تا دو طرف آن کمی ذغالی شوند.

  • زمان آماده سازی: 20
  • زمان ترشی کردن: 6 تا 12 ساعت
  • زمان پخت: 10
  • دسته بندی: تاکوها
  • غذا: مکزیکی

کلید واژه ها: تاکو کارنه آسادا، تاکو استیک