چگونه برنامه ریزی تبلیغات فصلی انجام دهیم

چگونه برنامه ریزی تبلیغات فصلی انجام دهیم

شاید شما یک برنامه بازاریابی سالانه داشته باشید که نمای کلی سال را ارائه دهد. این می تواند در درک اهداف کلی شما مفید باشد اما برای اجرا مبهم است. به همین دلیل است که برنامه کمپین با پنجره باریک تر – مانند یک چهارم – برای موفقیت در بازاریابی ضروری است.

یک برنامه کمپین تبلیغاتی فصلی ، دید دقیق تری از اهداف ، اهداف و موفقیت شما ارائه می دهد. این به شما این امکان را می دهد که اولویت های خود را در یک راستا نگه دارید و در صورت در دسترس بودن نتایج ، مطابق با KPI ها و معیارها پاسخ دهید.

این راهنمای عمیق نکات کاربردی برای موفقیت برنامه ریزی سه ماهه کمپین تبلیغاتی شما ارائه می دهد. در پایان این مقاله ، به توانایی خود در ایجاد یک برنامه کامل کمپین که شما و تیمتان می توانید اجرا کنید ، اطمینان خواهید داشت.

KPI و معیارهای Last Quarter را مرور کنید

اولین قدم برای برنامه ریزی کمپین آتی ، بررسی عملکرد سه ماهه قبل است. با استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و معیارها ، می توانید درک عمیق تری از موفقیت کمپین های قبلی کسب کنید.

بسته به کمپین بازاریابی و هدف نهایی آن ، KPI ها می توانند متفاوت باشند ، اما چند KPI که باید از نزدیک مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • هزینه جذب مشتری (CAC)
  • ارزش عمر مشتری (LTV)
  • بازگشت سرمایه (ROI)
  • رهبری واجد شرایط بازاریابی (MQL)
  • نسبت ترافیک به سرب (نرخ تماس جدید)
  • نسبت سرب به مشتری
  • بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS)
  • نرخ تبدیل
  • ترافیک وب سایت
  • حفظ مشتری

این لیست ترکیبی سالم از KPI های کوتاه مدت و بلند مدت است که برای بازاریابی چابک بسیار مهم است. نیازی نیست همه آنها را در بررسی سه ماهه کسب و کار خود بگنجانید. در عوض ، شما باید بر روی یکی یا دو مورد که بیشترین تطابق را با اهداف شما دارد تمرکز کنید.

هنگام انتخاب KPI برای ردیابی ، از خود بپرسید که آیا به راحتی قابل اندازه گیری است و آیا می توانید بر آن تأثیر بگذارید؟ هرچه کنترل بیشتری بر KPI داشته باشید ، گنجاندن آن در ردیابی عملکرد شما ارزشمندتر است.

با اطلاعات بالا ، می توانید تصمیمات انتخاباتی سه ماهه جدیدی را بر اساس کارکرد ، عدم کارکرد و ایده هایی که می توانست بهتر اجرا شود ، اتخاذ کنید.

اهداف و معیارهای کمپین را برای ردیابی تنظیم کنید

ایجاد یک طرح کافی نیست. شما باید این کار را با در نظر گرفتن اهداف خاصی انجام دهید. با این حال ، تعیین اهداف بازاریابی که می توانید به آن برسید نیاز به یک رویکرد عمیق دارد. روش SMART را برای تنظیم هدف توصیه می کنم. این مخفف عبارت:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • دست یافتنی
  • مربوط
  • زمان محدود

این برای کمپین بازاریابی چگونه است؟

فرض کنید شما در حال راه اندازی یک کمپین با هدف کلی آوردن سرنخ های واجد شرایط بیشتر به قیف خود هستید. یک هدف SMART ممکن است به این شکل باشد:

“تعداد MQL های موجود در قیف ما را تا پایان سه ماهه سوم از طریق یک کمپین هدفمند در رسانه های اجتماعی افزایش دهید.”

این هدف با مشخص بودن ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، مرتبط بودن و زمان بندی شده به تمام علائم یک هدف SMART می رسد. در پایان کمپین ، به راحتی می توانید بله یا خیر را در مورد رسیدن به هدف پاسخ دهید. در غیر این صورت ، می توانید برای سه ماهه بعدی مجدداً ارزیابی کنید.

هدف گذاری کمپین را ارزیابی کنید

کمپین های تبلیغاتی شما فقط به اندازه مخاطبانی که به آنها دسترسی دارند م effectiveثر خواهند بود. شناسایی بازار هدف شما یک گام مهم در حصول اطمینان از یک فصل مبارزات انتخاباتی موفق است.

ابتدا باید داده های مخاطبان موجود خود را دقیق تر مشاهده کنید. این بدان معناست که برای تعیین بیشتر جغرافیا ، محدوده سنی و شیوه زندگی وارد عمل شوید. مخاطبان شما چگونه به کمپین های قبلی واکنش نشان دادند و برای بهبود این واکنش ها چه کاری می توانید انجام دهید؟

به عنوان مثال ، آیا بخشی از مخاطبان شما با رسانه های کمپین ارتباط برقرار کردند اما تغییر نکردند؟ این نشان دهنده علاقه سطح است. شما نباید تلاش های خود را به طور کامل با این بخش کنار بگذارید بلکه باید هدف خود را به سطح بالاتری از قیف بازاریابی (مانند توجه یا علاقه) تغییر دهید.

ممکن است بخواهید گسترش مخاطب هدف را نیز در نظر بگیرید. بر اساس داده های سه ماهه قبل ، شاید متوجه شده اید که در حال دستیابی به اطلاعات جمعیتی هستید که قبلاً در رادار شما نبوده است. این زمان خوبی برای تجدید نظر در بخش های مختلف مخاطبان مورد نظر شما و افزودن موارد جدید در صورت نیاز است.

خوشبختانه ابزارهای رایگان مانند Google Analytics وجود دارد که به شما در ارزیابی بیشتر و تقسیم بندی مخاطبان کمک می کند.

تصمیم بگیرید که از کدام پلتفرم ها استفاده کنید

لیست سیستم عامل ها طولانی و طولانی تر می شود. محبوب ترین سیستم عامل ها شامل Google ، Facebook ، Instagram ، Bing ، Amazon و YouTube است.

هرچند قبل از انتخاب بسترهایی که برای تبلیغات استفاده می کنید ، ابتدا باید تعیین کنید که از چه تعداد استفاده می کنید.

تنها با یک یا دو پلتفرم ، می توانید با تمرکز بیشتری بر بخش بیشتری از مخاطبان خود تمرکز کنید. این ممکن است منجر به بازگشت سرمایه بیشتر شود. اگر علاقه شما بیشتر به آزمایش انواع آگهی ها و بخش های مخاطب است ، ممکن است سه ، چهار یا حتی پنج سیستم عامل ایده خوبی باشد.

شما باید بر کیفیت و همچنین کمیت تمرکز کنید. هر پلتفرم انواع تبلیغات خاص خود را ارائه می دهد و استفاده از مناسب برای مخاطبان شما مهم است. به عنوان مثال ، گوگل هشت نوع کمپین مختلف برای انتخاب دارد:

انواع کمپین گوگل برای برنامه ریزی تبلیغات

با وجود بسیاری از سیستم عامل ها ، ممکن است مجبور شوید بودجه کمپین خود را در طیف وسیع تقسیم کنید. از این گذشته ، آیا سیستم عامل های بیشتر به معنای افزایش دسترسی نیست؟ در حالی که از نظر تئوری درست است ، هدف قرار دادن مخاطب مناسب مهمتر است.

بررسی بودجه کمپین

شما می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را با بودجه کوچک یا بزرگ م effectiveثر کنید. با این حال ، تعیین بودجه از ابتدا ضروری است تا بتوانید بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

پلتفرم های مختلف نکات و ترفندهای متفاوتی برای بهینه سازی بودجه خواهند داشت. با این حال ، قبل از اینکه جزئیات بودجه خود را برای هر پلتفرم در نظر بگیرید ، باید هزینه تبلیغات کلی را تعیین کنید.

استفاده از رویکرد بالا به پایین کمک می کند. این به معنی تعیین حداکثر بودجه برای سه ماهه است که شامل تمام هزینه های تبلیغات می شود. سپس می توانید بودجه هر پلتفرم را بر اساس چند عامل مختلف تقسیم کنید ، مانند:

  • موفقیت قبلی پلت فرم
  • سهم بازار هدف
  • نوع و فرصت آگهی

حتی بیشتر ، می توانید بودجه پلت فرم را به هزینه های تبلیغات تقسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر انتظار می رود ROI بالاتر باشد ، هزینه بیشتر در روز برای یک کمپین فروش می تواند منطقی تر باشد.

طرح پیامها و پیشنهادات کمپین

در حالی که نیازی به تکمیل تمام دارایی های کپی و دیجیتالی قبل از سه ماهه ندارید ، باید ایده کاملی از پیام ها و پیشنهادات کمپین داشته باشید. این طرح کلی به عنوان چارچوب شما برای کار آینده عمل می کند.

طرح کلی می تواند یک لیست ساده از تاریخها با پیامها و پیشنهادات مربوطه باشد ، یا می تواند در گردش کار شما پخته شود. مهمترین چیز این است که به این سه س answerال پاسخ دهید:

  • مخاطب هدف کیست؟
  • هدف تبلیغات چیست؟
  • این تبلیغ بر روی چه پلتفرمی نمایش داده می شود؟

هرچه پیامها و پیشنهادات کمپین شما در ابتدا دقیق تر باشد ، برنامه ریزی گردش کار شما راحت تر خواهد بود. همچنین حدس و گمان زیادی از فرآیند خارج می شود ، بنابراین هدف کمپین برای همه اعضای تیم بازاریابی مشخص است.

اشکال بیش از حد جزئی بودن این است که این طرح می تواند کمی سفت و سخت به نظر برسد. شما باید در مورد اینکه چقدر می خواهید در ابتدای سه ماهه به جزئیات برسید ، به طور داخلی بحث کنید. ممکن است تیم شما ترجیح دهد کمی آزادتر جریان داشته باشد یا ترجیح دهد کمپین ها 90 روز قبل قفل شوند.

به راحتی می توانید جزئیات کمپین را در صفحه گسترده یا سند word وارد کنید. همچنین الگوهای پیشنهادی کمپین دقیق تری برای کسانی که آنها را ترجیح می دهند وجود دارد.

ایجاد گردش کار تولید دارایی

در ابتدای سه ماهه ، لیست کارهایی که باید انجام شود طولانی و قریب به اتفاق است. در این مرحله است که ایجاد یک جریان کاری موثر برای موفقیت کمپین های آینده بسیار مهم است.

گردش کار تولید دارایی تضمین می کند که دارایی های کمپین (شامل کپی ، تصاویر ، فیلم ها و سایر عناصر دیجیتالی) به موقع تکمیل می شوند. گردش کاری خوب ، همکاری تیمی و ارتباط شفاف را تضمین می کند.

گردش کار بسته به نوع دارایی و تعداد مشارکت کنندگان متفاوت خواهد بود. مراحل اساسی تولید خلاق شامل ایده پردازی ، ایجاد ، مرور ، تأیید و راه اندازی است.

شما می توانید این مراحل را در یک صفحه گسترده مدیریت کنید ، هر چند سیستم عامل های مدیریت پروژه زیادی وجود دارد. این سیستم عامل ها اغلب الگوهایی را برای ایجاد خلاقیت شما ارائه می دهند.

قالب طراحی Trello برای برنامه ریزی تبلیغات

پلتفرم هایی مانند Trello و Asana شما را قادر می سازد تا یک گردش کار یکپارچه ایجاد کنید. می توانید چندین همکار به هر تخته اضافه کنید و همچنین از مهلت ها ، چک لیست ها و محرک ها برای ادامه کار استفاده کنید. این پلتفرم ها به شما کمک می کنند تا به طور کامل بر روند و کمتر روی مدیریت فرایند تمرکز کنید.

یک برنامه آزمایش کمپین ایجاد کنید

آزمایش کمپین های خود به صورت مداوم برای بهینه سازی بازاریابی آینده مهم است. نتایج آزمایش کمپین بینش مورد نظر شما را در اختیار مخاطبان قرار می دهد تا بتوانید کمپین های بازاریابی خود را بهتر اصلاح کنید.

با در نظر گرفتن این نکته ، مهم است که آزمایش کمپین را در برنامه ریزی کلی کمپین خود قرار دهید. این امر باعث می شود دارایی ها در مراحل اولیه ایجاد شده و به درستی بررسی شوند.

چند نمونه از آزمون های مبارزاتی عبارتند از:

  • مخاطب هدف
  • بودجه
  • زمان هفته و روز
  • فراخوان به عمل (CTA)
  • ترتیب واژهها
  • کلمات قدرتمند در سرفصل ها

انجام آزمایش کمپین خارج از دست می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال ، بهتر است برای این آزمایشها در ابتدا برنامه ریزی کرده و آنها را در گردش کار دارایی خود قرار دهید. می توانید از نتایج این آزمایشات در آینده استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی

اگر هنوز در مورد برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی س questionsالی دارید ، به پاسخ این سوالات متداول در مورد موضوع نگاهی بیندازید.

هر چند وقت یکبار باید برنامه کمپین تبلیغاتی خود را مرور کنم؟

جلسه برنامه ریزی فصلی برای تعیین طرح کلی و اهداف سه ماهه مهم است. مهم است که به طور منظم در طول سه ماهه مجدداً ارزیابی شود و در صورت نیاز محوری شود. برای تعیین موفقیت باید حداقل هفتگی به برنامه کمپین خود نگاه کنید.

چقدر زود باید کمپین های تبلیغاتی خود را برای تعطیلات برنامه ریزی کنم؟

وقتی نوبت به برنامه ریزی تبلیغات تعطیلات می رسد ، هرچه زودتر ، بهتر است. برای دستیابی به بهترین نتایج ، باید برنامه تعطیلات بعدی را به محض پایان فصل تعطیلات قبلی آغاز کنید. اگر قبلاً عقب افتاده اید ، می خواهید آن را ساده نگه دارید و آماده سازگاری باشید.

تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی باید شامل چه مواردی باشد؟

تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی باید حداقل شامل سه مرحله باشد: بازبینی ، برداشت ها و مراحل بعدی. این بدان معناست که شما باید نتایج را مرور کنید ، موارد کلیدی را مورد بررسی قرار دهید (یعنی اینکه نتایج نشان داد که چه چیزی موثر بوده و چه چیزی موثر نبوده است) و مراحل بعدی توصیه شده را مشخص کنید (به عنوان مثال ، ارزیابی مجدد نحوه بهبود اهداف در سه ماهه بعدی).

چه نوع اهدافی را باید برای کمپین های تبلیغاتی خود تعیین کنم؟

هنگام ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ، باید این کار را با یک هدف کلیدی در نظر بگیرید. اهداف را می توان به سه دسته تقسیم کرد: آگاهی ، ملاحظه و تبدیل. هدف کمپین آگاهی افزایش دسترسی ، کمپین در نظر گرفتن انگیزه برای مشارکت ، و کمپین تبدیل هدف ایجاد تغییر است.

نتیجه گیری برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی سه ماهه

وقتی به برنامه ریزی سه ماهه کمپین تبلیغاتی روی می آورید ، به توانایی خود در انجام و ارزیابی اهداف بازاریابی خود اطمینان بیشتری خواهید داشت. این درست است اگر شما در حال گذار از یک برنامه کمپین سالانه هستید ، که ممکن است خیلی مبهم باشد ، یا یک برنامه کمپین هفتگی ، که می تواند بیش از حد جامع باشد.

برنامه سه ماهه کمپین شما را قادر می سازد تا اهداف ، اهداف و بودجه خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید. این باعث کاهش بیش از حد و در عین حال انعطاف پذیری می شود.

مهمتر از همه ، پنجره 90 روزه ای که یک برنامه کمپین سه ماهه شامل آن می شود ، فقط زمان کافی برای اجرای بی عیب و نقص و در عین حال ارزیابی موفقیت شما در این راه است. این چارچوب چابک شما را قادر می سازد تا به نتایج کمپین خود پاسخ دهید تا بتوانید فعال باشید.

با برنامه سه ماهه بعدی تبلیغات تبلیغاتی خود چه اهدافی را می خواهید برجسته کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس