در فرهنگ زیبایی مدرن، اعتقاد بر این است که کمال هدف است. خوشبختانه، این در حال تغییر است و مردم خواستار برندهای زیبایی هستند که از کمپینهای تبلیغاتی گرفته تا بازاریابی و مدلهایشان بر جامعه مدرن تأثیر بگذارند. به عنوان یک فیلیپینی نسل اول، من به دنبال محتوایی هستم – به ویژه محتوای زیبایی – که فرهنگ های مختلف را تجلیل کند و نشان دهد که پوست قهوه ای واقعا چقدر زیبا است.
اگر شما هم این کار را انجام دهید، پس از این لیست از سازندگان WOC که صنعت زیبایی سنتی را مجبور میکنند تجدید نظر کنند، چرا و برای چه کسی محصولات خود را ایجاد میکنند، دوست خواهید داشت. هر یک از آنها به دقت تنظیم شده اند تا شما را وادار کنند تعریف خود را از زیبایی، و مهمتر از همه، اینکه چگونه زیبایی را در خود می بینید، گسترش دهید.
وقتی این مقاله را مطالعه میکنید، نمیخواهم به سادگی «فید خود را متنوع کنید» زیرا بسیار عمیقتر از زدن دکمه دنبال کردن است. یکی از پیوندهای بین این زنان این است که آنها هر بخشی از آنچه را که هستند در آغوش می گیرند، که به نوبه خود به قدرت آنها تبدیل می شود، به همین دلیل است که مردم دوست دارند آنها را دنبال کنند – و چرا شما نیز این کار را خواهید کرد!
برای 10 زن از خالق محتوای زیبایی رنگی که صنعت را تکان می دهند، بخوانید!
تصویر بالا: پائولا ماته توسط رایلی رید
نام: هانا هریس
دسته IG: @browngirlhands
در باره: هانا هریس خالق اینستاگرام ساده، اما تاثیرگذار، Brown Girl Hands است که دارای دست های دختر قهوه ای است که محصولات زیبایی را در دست گرفته است، همه چیز از Glossier گرفته تا SuperGoop! چه چیزی در مورد دست های سیاه که محصولات زیبایی را در دست دارند چنین تأثیری می گذارد؟ خوب، فقدان آشکار دستهای سیاه در کمپینهای زیبایی، تجارت الکترونیک و حسابهای اجتماعی چیزی است که هانا هریس، خالق پشت اینستاگرام، @browngirlhands در تلاش برای تغییر آن است. هریس پس از خواندن مقاله جسیکا دفینو با عنوان «همه دستهای قهوهای کجا هستند؟» الهام گرفت تا این حساب را شروع کند، جایی که او مکان و چرایی اهمیت بازنمایی در زیبایی را توضیح میدهد. زیرا همانطور که هریس در بیوگرافی خود می نویسد، “دست های سیاه نیز زیبایی شناسی هستند.”
نام: براق
دسته IG: @its.shiny
در باره: Shiny یک خالق دیجیتال و تأثیرگذار پوست مثبت است که در نیویورک مستقر است. آکنه یکی از رایجترین نگرانیهای پوستی در آمریکاست، اما در جامعهای که با کمال، خنثی بودن پوست، مثبت بودن پوست وسواس دارد، دوست داشتن پوست فقط در سالهای اخیر به یک جنبش تبدیل شده است. براق به تغییر دیدگاه در مورد “پوست بد” به سادگی با خود بودن کمک می کند. او اذعان میکند: «راهی که من به طور کامل بر آن غلبه کردم (از ترس از بیرون رفتن بدون آرایش) این بود که رودررو به آن بپرم و بزرگترین ناامنیام را علنا به اشتراک بگذارم. و حالا فکر می کنم هومآنقدرها هم که فکر می کردم ترسناک نیست!» در حال حاضر، پیام skinclusive Shiny بیش از 47 هزار دنبال کننده به دست آورده است. به نظر می رسد، ساده ترین راه برای دوست داشتن خود این است که با سر در قسمت هایی از خود که کمتر دوست دارید، شیرجه بزنید.
نام: حالا چاندراسکار
دسته IG: @indiepeacock
در باره: نیاریکا یک هنرمند میکاپ و سازنده محتوا است که از رنگ به عنوان بیان خود استفاده می کند و با ظاهر جسورانه و خلاقانه خود با استفاده از رنگ های زنده، دیگران را برای ایجاد حس قوی تری از خود الهام می بخشد. گنجاندن خلاقیت و رنگ در استایل یا روال زیبایی خود راهی سرگرم کننده برای تغییر انرژی شماست و من واقعاً معتقدم که می تواند خلق و خوی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد! بخشی از چیزی که نیها را برای فالو کردن در اینستاگرام بسیار الهامبخش میکند این است که او چگونه خود را میپذیرد و چگونه رابطهاش را با معنای یک زن آسیای جنوبی شکل میدهد. ایده او از زیبایی در مورد ابراز وجود و خلاقیت است، نه تلاش برای چیزی که جامعه آن را زیبا تعریف می کند.
او به من میگوید: «من دوست دارم بخشی از فرهنگ خود را از طریق محتوای آرایشم با الهام گرفتن از جواهرات هندی و همچنین داستانهای رنگی پررنگ فرهنگ در آغوش بگیرم. «در محتوای خود، من دوست دارم پیچیدگی زنان هندی را نشان دهم، به این معنی که ما نه تنها شیوههای سنتی لباس پوشیدن یا آرایش هندی را تابش میدهیم، بلکه میکوشیم جسور باشیم و فراتر از هنجارهای مورد انتظارمان برویم! من فکر میکنم جشن واقعی و واقعی فرهنگ از همین جا سرچشمه میگیرد.»
نام: جانیبل روزان
دسته IG: @janibellrosanne
در باره: Janibell یک خالق محتوای زیبایی آفریقایی-Caribeña است که از مد و زیبایی به عنوان یک خروجی خلاقانه استفاده می کند. ماموریت او الهام بخشیدن به زنان جوان است که نسبت به اینکه چه کسی هستند و چه کسی می خواهند باشند عذرخواهی نکنند. زیبایی، فر و استایل – جانبل همه این کارها را انجام می دهد. زیبایی شناسی او کمی هیجانی و کمی رمانتیک است. از اشتراکگذاری سفر موهای طبیعیاش گرفته تا ایجاد آرایشهایی با الهام از دنیای اطرافش، مانند این ویدیوی آرایش. یک چیز خوب در مورد اینترنت این است که زنان جوان می توانند خود را در صفحه نمایش نشان دهند و منعکس کنند، حتی فقط در اینستاگرام، که بازنمایی بسیار بیشتر از چیزی است که من با آن بزرگ شدم.
نام: تیفانی بلک
دسته IG: @tifffay
در باره: Proud Diné (Navajo)، تیفانی بلک یک تأثیرگذار زیبایی است که بیشتر به خاطر ایجاد ظاهرهای رنگی روشن شهرت دارد. او با دیگر خلاقان شگفت انگیز بومی مانند مدل مد، کوانا رز که اخیراً بر روی جلد ظاهر شد، همکاری کرده است. ووگ. در نگاه اول، ممکن است فقط رنگ های روشن را ببینید، اما کار تیفانی فراتر از آرایش است. با ترکیب عشق او به هنر و جامعه دینه، انرژی او را به افزایش آگاهی در مورد مسائل بومی هدایت می کند. در سال 2019، او داستان شخصی خود را در مورد تجاوز جنسی به همراه یک آرایش آرایش شده به اشتراک گذاشت تا در مورد اپیدمی زنان بومی گم شده و کشته شده که بر زنان در کانادا و ایالات متحده تأثیر می گذارد صحبت کند.
نام: نیکی لوپز
دسته IG: @theholyglosspel
در باره: نیکی خالق «سریهای سایهدار» است—هشتگ اینستاگرامی که سایههای زیرسازی را در بین برندها مقایسه میکند، که جرقهای برای مسئولیتپذیری برندهای آرایشی برای اثبات اینکه محدوده سایههای آنها چقدر جامع است. یکی از چیزهایی که من در مورد “اسکینستای” نیک دوست دارم این است که او از جوش ها، جوش ها دوری نمی کند و پیشرفت پوست خود را به اشتراک می گذارد. دو سریال محبوب او «چه خبر است روی صورت من؟» است. جایی که او در مورد محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کند و “سری سایه” خود که اینستاگرام او را منفجر کرد صحبت می کند – در اینجا تجزیه و تحلیل سایه او در Fenty Beauty است. در دنیای “پوست کامل”، آسیب پذیری او در مورد سفر مراقبت از پوست مورد استقبال قرار می گیرد.
نام: کر
دسته IG: @skinbykerr
در باره: کر یک تأثیرگذار زیبایی متولد غنایی است که به مردم در مورد مراقبت از پوست بهتر آموزش میدهد و خالق #sundezescreen – مجموعهای از ضدآفتابهای دوستدار BIPOC که رنگ سفید باقی نمیگذارد. بیش از این، کر یک متخصص پوست مشتاق است که به محصولات زیبایی کره ای علاقه دارد. وسواس مراقبت از پوست او پس از آسیب رساندن به پوست خودش شروع شد و از آن زمان او وظیفه خود را برای کمک به آموزش BIPOC در مورد نحوه مراقبت از پوست خود قرار داده است. او همچنین امیدوار است که نمایندگی زنان سیاه پوست را در زمینه پوست افزایش دهد.
نام: بکا سان
دسته IG: @bekah_sun
در باره: Bekah Sun یک علاقهمند به زیبایی است که به تجملگرایی و اصرار بر برابری در فضای زیبایی علاقه دارد. او همچنین دکترا است. کاندیدای مطالعات فرهنگی، مطالعات بصری، مطالعات قومیتی، مطالعات جنسیتی و جنسیت، و قوم نگاری – یعنی، وای! محتوای زیبایی او سایر زنان رنگین پوست را تشویق می کند تا از زیبایی به عنوان ابزاری برای بازیگوش بودن، آزمایش کردن و لذت بردن استفاده کنند—تاکید او بر این ایده برای افراط تقریباً ناگوار است. برای بسیاری از نسل اول، زنان خوش رنگ یک گزینه نبود. خانوادههای ما سخت کار میکردند تا بهترین آموزش و آنچه را که نیاز داشتیم با فضای کمی برای افراد اضافی ارائه کنند. هنوز هم تا به امروز، بسیاری از دوستان من، که آنها نیز در نسل اول بزرگ شده اند، با این ایده دست و پنجه نرم می کنند که حتی بیش از آنچه نیاز دارند، پول خرج کنند. افراط کردن یک مفهوم رادیکال از عشق به خود برای زنان رنگین پوست است.
نام: نومی
دسته IG: @minoblue
در باره: Noémie یک خالق دیجیتال زیبایی و سبک زندگی و مادر سه فرزند ساکن لس آنجلس است. این یکی از اکانتهای زیبایی مورد علاقه من است زیرا نومی تمام توصیههای زیبایی مورد علاقهاش را به اشتراک میگذارد، مانند مواردی که باید در فروش نوامبر Sephora به اشتراک بگذارد. (مجموعه پاککننده آنتیاکسیدان سوپر غذای او Youth to the People قطعاً در فهرست من است.) او نظرات صادقانهای درباره محصولاتی که امتحان میکند به اشتراک میگذارد—بدون پوشش قند. استوری اینستاگرام او “EMPTIES” را برای همه محصولاتی که استفاده کرده است، بررسی کنید. حساب او احتمالاً آموزنده ترین حساب در این لیست است.
نام: لوسی نگوین
دسته IG: @sundaywithlucy
در باره: لوسی نگوین نسل دوم ویتنامی-آمریکایی است که در آستین، تگزاس زندگی می کند. خارج از فعالیت اجتماعی خود در زمینه سلامت مهاجران و عدالت زبان، او یک خالق محتوا است که سفر خود را در زمینه مد، پایداری و هویت فرهنگی به اشتراک می گذارد. حال و هوای رویایی و پاریسی در هر روز مشخصی از هفته، لوسی فقط یکشنبهها این حال و هوا را ارائه نمیکند. من او را نه تنها به خاطر زیباییشناسی باورنکردنیاش، بلکه به خاطر اعتقاد جسورانهاش به جشن گرفتن میراث ویتنامی آمریکاییاش دوست دارم. لوسی از زیبایی، هنر و مد استفاده میکند تا هویت فرهنگی خود را کشف کند و معنای آمریکایی ویتنامی بودن را دوباره بیان کند. او خاطرنشان می کند: “من بیشتر و بیشتر متوجه می شوم که زیبایی فردی نیست، بلکه جمعی است.” “من متوجه شدم که زیبایی در جامعه وجود دارد. احساس میکنم زیباترین آدمهای ذهن من با ریشهها، جامعه و ارزشهایشان پیوندی پرشور دارند و هر جا که میروند الهامبخش و شادی میآورند.»