نوشته شان تینی 28 فوریه 2023
فرم ثبت نام شما یکی از مهم ترین مواردی است که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی ایمیل خود در نظر بگیرید. پس از همه، این یکی از مراحل کلیدی برای رشد لیست ایمیل شما و ایجاد سرنخ بیشتر است.
کلید موفقیت در بازاریابی ایمیلی ایجاد یک لیست سالم و مبتنی بر مجوز است. این بدان معناست که مشترکین شما در لیست شما شرکت می کنند زیرا می خواهند از شما بشنوند. و هنگامی که مشترکی در لیست شما شرکت می کند، به احتمال زیاد با ایمیل های شما درگیر می شود.
اما نمیتوانید فقط یک فرم ثبتنام پرتاب کنید و انتظار داشته باشید که از همان روز اول شاهد رشد مشترکین خود باشید. چند روش برتر وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا مطمئن شوید فرم ثبت نام ایمیل شما توجه یک مشترک بالقوه را جلب می کند و منجر به مشترکین مادام العمر می شود.
نکاتی برای ایجاد اولین فرم ثبت نام
ایمیل یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتریان و ایجاد روابط قوی تر است. و همه چیز با یک فرم ثبت نام قوی شروع می شود. از تمام این نکات هنگام ایجاد اولین فرم ثبت نام ایمیل خود استفاده کنید.
1. شفاف باشید که برای چه چیزی ثبت نام می کنند
فرم ثبت نام شما باید به راحتی قابل درک باشد و به مشترکین اطلاع دهد که دقیقاً برای چه چیزی ثبت نام می کنند.
این باید شامل یک مزیت واضح از ثبت نام باشد، از جمله آنچه مشترکین باید از شما انتظار داشته باشند و چند وقت یکبار. این می تواند به تنظیم انتظارات کمک کند و خطر شکایات هرزنامه یا لغو اشتراک را کاهش دهد.
بهترین انواع فرم ها کوتاه، واضح و مختصر هستند.
راه دیگر برای جذب مشترکین، ارائه یک انگیزه قانع کننده (همچنین به عنوان آهنربای سرب نیز شناخته می شود) به عنوان تشکر از ثبت نام است. به آن مانند یک تراکنش فکر کنید—اگر مشترکی آدرس ایمیل خود را به شما بدهد، در ازای آن منتظر چیزی است.
مثال زیر از Muzli، خبرنامه ای برای طراحان، به وضوح بیان می کند که مشترکین برای خلاصه هفتگی خود ثبت نام می کنند، که مملو از بسته های کوتاه و شیرین از مطالب محبوب و الهام بخش هفته گذشته است.
2. یک دعوت به اقدام برجسته ایجاد کنید
یک فراخوان قوی برای اقدام (CTA) می تواند به تاکید بر اهمیت ثبت نام در لیست ایمیل شما کمک کند.
قرار دادن برخی فوریتها در CTA میتواند بازدیدکنندگان را تشویق کند تا اقدامی انجام دهند (فکر کنید «اکنون بپیوندید!» یا «بله، میخواهم وارد شوم!»). هیچ کس نمی خواهد برای لیست ایمیل شما “ثبت نام” کند. آنها میخواهند محتوای ارزشمندی را که فقط شما میتوانید به آنها بدهید، دریافت کنند.
از کلمات عملی مانند:
- دانلود
- گرفتن
- ارسال
- ارسال
- شروع کنید
- تلاش كردن
- ذخیره
- بگیرید
- ارتقا دهید
- کاوش کنید
- صرفه جویی
- برو
و کمی هیجان را در CTA خود اضافه کنید. اگر آن را هیجان انگیز جلوه دهید، مشترکین بالقوه شما نیز هیجان زده خواهند شد.
در اینجا یک مثال خارقالعاده از مربی Vocal Felicia Ricci از یک CTA است که هیجان ایجاد میکند و به وضوح بهعنوان چیزی کمی متفاوت متمایز میشود:
3. درخواست خود را محدود کنید
اطلاعات بیش از حد از مشترکین خود نخواهید و در غیر این صورت خطر از دست دادن علاقه آنها را ندارید.
برای کاهش اصطکاک، میدان های خود را به حداقل برسانید. (هرچه بیشتر از شخصی بخواهید، احتمال کمتری دارد که برای ایمیل های شما ثبت نام کند.)
این مثال از نویسنده Marie Forleo آن را بسیار ساده نگه میدارد و فقط نام مشترک و آدرس ایمیل را درخواست میکند.
4. از رنگ های متضاد استفاده کنید
برای اینکه افراد بیشتری متوجه فرم شما شوند و ثبت نام کنند، باید توجه بازدیدکنندگان شما را جلب کند. برای تحقق این امر، استفاده از رنگ متضاد در وبسایتی که قرار خواهد گرفت، کلیدی است.
سعی کنید سطحی از کنتراست ایجاد کنید تا مردم نسبت به آن کور نشوند.
«با استفاده از رنگهایی که با طراحی صفحه در تضاد هستند یا تغییراتی در الگوی چیدمان صفحه ایجاد میکنند تا اسکن ذهنی بیننده از محتوای شما را مختل کند، توجه را به فرم خود جلب کنید. اگر محتوای صفحه شما دو ستونی است، با یک فرم درون خطی تمام عرض قطع کنید.
جسی کندی، مدیر خلاق AWeber
در این فرم افقی چسبنده (معروف به شکلی که شما را در پایین صفحه دنبال میکند) در زیر، Dadsigner، یک وبلاگ سبک زندگی متمرکز بر طراحی، از پسزمینه زرد و دکمه خاکستری برای ایجاد کنتراست هم برای فرم و هم برای دکمه دعوت به اقدام استفاده میکند. این تضاد توجه افراد را در زمینه عمدتاً سفید سایت جلب می کند.
5. قرار دادن، قرار دادن، قرار دادن
همانطور که قبلاً بحث کردیم، انواع مختلف فرم ها می توانند نتایج متفاوتی داشته باشند، بنابراین مهم است که آزمایش را ادامه دهید. چیزی که ممکن است برای شخص دیگری با تبدیل بالا (در این مورد، تبدیل هایی که به ثبت نام ها اشاره دارد) باشد، ممکن است برای شما کارساز نباشد.
یک قانون سرانگشتی خوب این است که قابل توجه ترین و در عین حال طبیعی ترین مکان را پیدا کنید که تجربه دیگران را با سایت شما قطع نکند.
چه به سراغ یک پاپ آپ، چه اسلاید-این، یا قصد خروج یا یک فرم تعبیه شده کلاسیک بروید، همیشه آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما به چه نوع فرم هایی به خوبی پاسخ می دهد. (این برای صفحات مختلف سایت شما نیز صدق می کند.)
فرم ثبت نام در پست وبلاگ ما یک مثال عالی است، ما مکان های مختلف را آزمایش کردیم و مکانی را در سمت چپ محتوا پیدا کردیم که بهترین عملکرد را داشت.
مربوط: برنامه شروع تا پایان شما برای به دست آوردن 1000 مشترک ایمیل
6. تایید فوری
فوق العاده است، شما در راه راه اندازی یک فرم ثبت نام با تبدیل بالا هستید. فقط یک مرحله دیگر دارید تا مطمئن شوید آدرسهای ایمیلی که جمعآوری میکنید با کیفیت هستند – ایمیل تأیید خود را تنظیم کنید.
ایمیل تایید ایمیلی است که به محض ثبت نام مشترک در لیست شما به صورت خودکار ارسال می شود. چند دلیل وجود دارد که ایمیل تأیید مهم است:
- به مشترک جدید خود اطمینان می دهد که اطلاعات او را دریافت کرده اید.
- با تأیید صحت ایمیل ارائه شده، قابلیت تحویل ایمیل در آینده شما را تقویت می کند.
- باز کردن و کلیکهای آینده شما را بهبود میبخشد زیرا اگر مشترکی برای تأیید ایمیل خود قدمی اضافی بردارد، مشارکت بیشتری خواهد داشت.
ایمیل تأیید شما باید از مشترک برای ثبت نام و درخواست از آنها برای تأیید اشتراک خود روی پیوندی کلیک کند. این تأیید دوبار انتخاب، تأیید می کند که آنها واقعاً می خواهند محتوای آینده را از شما دریافت کنند.
در اینجا یک مثال کامل از یک ایمیل تأیید از وبلاگ غذای دیزنی آورده شده است:
7. بارها و بارها تست و تست کنید
هنگامی که فرم ثبت نام خود را ایجاد کردید و آن را به سایت خود اضافه کردید، شروع به جذب مشترک خواهید کرد.
اما آیا این فرم تا آنجا که می تواند مشترکین ایجاد می کند؟
اینجاست که تست تقسیم وارد می شود. تست تقسیم به شما این فرصت را می دهد که دو نوع مختلف فرم را مقایسه کنید تا ببینید مخاطبان شما به چه چیزی بهترین پاسخ را می دهند.
تست تقسیم یک راه عالی برای بهینه سازی فرم شما و درک بهتر مشتریان است. به عنوان مثال، ممکن است یاد بگیرید که مشتریان شما تمایل دارند با نرخ بالاتری با دکمه زرد CTA نسبت به دکمه آبی ثبت نام کنند.
اگر به رنگ دکمه بهینه شده تغییر دهید – در این مورد دکمه زرد – افراد بیشتری که از سایت شما بازدید می کنند به لیست شما خواهند پیوست. یک تغییر ظریف مانند این منجر به ایجاد سریعتر لیست ایمیل شما می شود.
در اینجا چند ایده وجود دارد که می توانید آنها را آزمایش کنید:
- محل فرم شما
- رنگ دکمه تماس به اقدام شما
- هر کپی روی فرم
- شامل یک تصویر
- پس زمینه سفید یا پس زمینه رنگی
به یاد داشته باشید، آزمایش آن یک بار نیست. شما باید به طور مداوم عناصر و مکان های مختلف فرم ثبت نام خود را آزمایش کنید. یک ایده داشتن؟ سپس آن را تست کنید.
اولین فرم ثبت نام خود را ایجاد کنید
وقت آن است که این نکات را در نظر بگیرید و آنها را در فرم ثبت نام خود اعمال کنید. این نکات را می توان برای هر فرم ساز اعمال کرد، ما در 3 مرحله آسان به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از AWeber یک فرم بسازید.
اگر قبلاً یکی ندارید، باید از طریق یک حساب AWeber ثبت نام کنید. می توانید با ایجاد یک حساب کاربری رایگان شروع کنید.
مرحله 1: محل قرار گرفتن فرم را انتخاب کنید
اگر وب سایتی دارید که در آن فرم را اضافه می کنید، «برای وب سایت من» را انتخاب کنید. اگر وبسایتی ندارید، میتوانید فرم را در صفحه فرود سفارشیشده در حساب AWeber خود قرار دهید.
مرحله 2: فرم ثبت نام خود را طراحی کنید
با یکی از الگوهای از پیش طراحی شده شروع کنید و با تغییر رنگ ها، اضافه کردن عنوان و کپی خود، به روز رسانی فراخوان برای اقدام، و افزودن فیلدهایی که می خواهید اطلاعاتی را برای آنها جمع آوری کنید، سفارشی سازی آن را شروع کنید.
این ویدیوی کوتاه را ببینید تا ببینید طراحی فرم خود با استفاده از AWeber چقدر سریع و آسان است.
مرحله 3: فرم خود را به وب سایت خود اضافه کنید
هنگامی که فرم شما ایجاد شد، می خواهید فرم را در وب سایت یا صفحه فرود خود منتشر کنید.
اگر سایت وردپرسی دارید می توانید افزونه AWeber را دانلود کنید. یا می توانید کد HTML را در وب سایت خود نصب کنید یا از فرم به عنوان صفحه فرود استفاده کنید.
چه خبر بعدی
آیا از هر کدام از این استراتژی ها استفاده کرده اید؟ آنها چگونه برای شما کار می کنند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!