توسعه وب و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو به طور فزاینده ای در هم تنیده می شوند. بنابراین ، متخصصان در هر دو زمینه نیاز به درک اساسی از دیگری دارند.
امروز ، من با توسعه دهندگان وب صحبت می کنم. در حالی که شما می توانید کارها را به متخصصان سئو بسپارید ، بهترین شیوه هایی که در این مقاله در مورد آنها صحبت می کنم می تواند به شما در برقراری ارتباط با تیم خود ، بالا بردن تصویر برند شما و ارائه خدمات بهتر به مشتریان کمک کند. در این پست ، 8 بهترین روش برای SEO برای توسعه دهندگان را بیاموزید.
توسعه دهندگان باید در مورد سئو چه بدانند؟
اگر شما مسئول ایجاد و نگهداری یک وب سایت هستید ، تا حدی مسئولیت اطمینان از رتبه بندی آن در موتورهای جستجو را نیز بر عهده دارید.
سئو اغلب به سه دسته تقسیم می شود:
- سئو فنی: چگونه ربات های موتور جستجو یک وب سایت را خزیده و فهرست بندی می کنند
- سئوی داخلی: چقدر محتوای سایت برای کلمات کلیدی هدف و تجربه کاربر بهینه شده است
- سئوی خارج از صفحه: چگونه وب سایت های دیگر به وب سایت شما پیوند می دهند تا قدرت خود را افزایش دهند
به طور طبیعی ، توسعه دهندگان نقش مهمی در SEO فنی بازی می کنند ، اما این جایی نیست که SEO برای توسعه دهندگان باید به پایان برسد. آنها همچنین به اطمینان از تجربه مثبت کاربر کمک می کنند ، که می تواند به SEO در داخل و خارج از صفحه کمک کند.
در اینجا هشت بهترین شیوه SEO که توسعه دهندگان می توانند روی آنها تمرکز کنند تا تلاش های خود را به سطح بعدی برسانند ، ذکر شده است.
1. کد خود را تمیز نگه دارید
توسعه دهندگان وب می توانند کارهای شگفت انگیز پیچیده ای انجام دهند ، اما ساده نگه داشتن بیشتر اوقات بسیار سودآور است.
مصرف کنندگان بیش از هر چیز به راحتی اهمیت می دهند. ما خواهان دسترسی سریع به اطلاعات هستیم و هر چیزی که مانع از کار شود به تجربه کاربر آسیب می رساند. کد پیچیده تر می تواند به موانع بیشتری برای بازدیدکنندگان سایت منجر شود.
تمیز نگه داشتن کد یکی از اولین مراحل سئو برای توسعه دهندگان است. وقتی افراد در یک وب سایت قرار می گیرند ، تصمیمات فوری می گیرند که آیا ارزش تلاش را دارد یا خیر.
2. بارهای بار را سریع نگه دارید
تکیه بر کد پیچیده: زمان بارگذاری برای SEO بسیار مهم است.
موتورهای جستجو می خواهند کاربران را به وب سایت هایی ارسال کنند که سریع و دقیق به سوالات آنها پاسخ دهند.
اگر وب سایت دیگری بتواند اطلاعات قابل مقایسه ای را دو برابر سریعتر از وب سایت شما ارائه دهد ، احتمالاً Google آنها را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) در اولویت قرار می دهد.
حتی اگر زمان بارگذاری یک عامل رتبه بندی مستقیم نبود ، باز هم این یک مسئله بزرگ خواهد بود.
زمان بارگذاری صفحه به طور مستقیم بر نرخ پرش آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، صفحاتی که بارگیری آنها دو ثانیه طول می کشد ، به طور متوسط شش درصد نرخ پرش دارند. در چهار ثانیه ، این نرخ به 24 درصد می رسد و هنگامی که فقط شش ثانیه از آن می گذرد ، 46 درصد از بازدیدکنندگان از بین می روند.
وقتی گوگل می بیند که مردم مستقیماً به نتایج جستجو می پردازند ، احتمالاً فکر می کند که صفحه شما ارزشمند نیست و قدرت رتبه بندی کمتری را به خود اختصاص می دهد.
3. از ریدایرکت های صحیح استفاده کنید
وب سایت ها دائما در حال پیشرفت هستند. محتوا به روز می شود ، صفحات جابجا می شوند ، عناصر جدید اضافه می شوند و توسعه دهندگان مطمئن می شوند که این امر بدون مشکل اتفاق می افتد.
کاربر نهایی مهمترین عامل در این معادله است زیرا هر کاری که انجام می دهید باید برای آنها مفید باشد. با این حال ، شما همچنین باید در مورد نحوه مشاهده خزنده ها به وب سایت شما فکر کنید.
در اینجاست که درک نحوه کار تغییر مسیرها در SEO ضروری است.
دو تغییر مسیر رایج که بر SEO تأثیر می گذارد 301 و 302 تغییرمسیر است.
تغییر مسیر 301 به موتورهای جستجو نشان می دهد که یک وب سایت یا صفحات به طور دائمی منتقل شده اند. هنگامی که از تغییر مسیر 301 استفاده می کنید ، موتورهای جستجو بیشتر حقوق صفحه اصلی را به صفحه جدید منتقل می کنند.
از طرف دیگر تغییر مسیر 302 نشان می دهد که صفحه به طور موقت حرکت کرده است. ممکن است هنگام طراحی مجدد یا به روز رسانی سایت خود از این استفاده کنید ، اما همچنان می خواهید ارزش پیوند صفحه اصلی را حفظ کنید.
استفاده صحیح از تغییر مسیرها ممکن است یک چیز کوچک به نظر برسد ، اما می تواند تفاوت زیادی در شرایط SEO ایجاد کند.
4. یک نقشه سایت اضافه کنید
موتورهای جستجو بسیار پیچیده هستند ، اما مانند یک وب سایت وب سایت را تجربه نمی کنند. آنها به شما نیاز دارند تا در مورد نحوه پیوند صفحات به یکدیگر سرنخ دهید و یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید نقشه سایت شماست.
هنگام نمایه سازی سایت خود ، ربات ها هر پیوندی را دنبال می کنند تا ببینند کجا می روند. یکی از راه هایی که می توانید در این فرایند کمک کنید ، افزودن نقشه سایت است.
اگر از پیوندهای داخلی خوب استفاده می کنید ، گوگل و سایر موتورهای جستجو باید بتوانند کل سایت شما را جستجو کنند. با این حال ، سایت های بزرگ می توانند پیچیده شوند ، بنابراین یک نقشه سایت کارها را برای موتورهای جستجو راحت تر می کند و اطمینان حاصل می کند که سایت شما به طور مناسب فهرست بندی می شود.
5. مطمئن شوید که سایت روی موبایل کار می کند
54.8 درصد از ترافیک وب سایت را دستگاه های تلفن همراه تشکیل می دهند. گوگل این را می داند ، بنابراین وب سایت هایی را که دارای تجربه موبایل عالی هستند در اولویت قرار می دهد.
اکنون گوگل از نمایه سازی اولین تلفن همراه استفاده می کند ، به این معنی که وقتی ربات های آن سایت شما را خزیدند ، از نسخه تلفن همراه استفاده می کنند. اگر وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه کار نمی کند ، بعید است که رتبه بالایی در SERP ها داشته باشد.
حتی امروزه ، بسیاری از وب سایت ها از این واقعیت حیاتی غفلت می کنند.
برای بررسی نحوه عملکرد وب سایت شما برای موبایل ، تست دوستانه تلفن همراه Google یک گزینه مناسب است. این به شما یک بررسی سریع عملکرد می دهد و به شما می گوید که کجا می توانید پیشرفت کنید.
اگر می خواهید کمی عمیق تر شوید ، Google Lighthouse همچنین یک گزینه عالی برای کل UX است.
6. فایل Robots.txt را بررسی کنید
فایل robots.txt قوانینی را برای نحوه خزنده های وب در قسمت های مختلف یک وب سایت تعیین می کند. این یک کد ساده است ، اما می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.
یک فایل robots.txt که ناخواسته محتوای خزنده ها را مسدود می کند می تواند برای SEO فاجعه بار باشد. اگر ربات ها نتوانند صفحه را خزنده کنند ، ایندکس نمی شود – به این معنی که در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.
گاهی اوقات ، مدیران وب نمی خواهند صفحه ای فهرست بندی شود و فایل robots.txt یک ابزار ارزشمند است. با این حال ، اگر تیم SEO شما متوجه صفحه ای می شود که نباید در آن ترافیک ایجاد شود ، مراقب فایل سرکش robots.txt باشید.
7. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای Follow/No Follow به درستی استفاده شده اند
پیوندها مانند زبان موتور جستجو هستند ، بنابراین باید بتوانید با آن صحبت کنید.
یک تمایز که باید از آن آگاه باشید پیوندهای پیگیری در مقابل پیوندهای بدون پیگیری است.
پیوندهای پیگیری ، که پیوندهای پیگیری نیز نامیده می شوند ، پیوندهایی هستند که در آن شخص به صفحه پیوند می دهد HTML را ویرایش نمی کند تا مطمئن شود Google سایت خود را با دیگری مرتبط نمی کند. وقتی سایتی یک بک لینک تمیز و بدون تغییر می دهد ، یک خزنده این را به عنوان یک صفحه برای کیفیت صفحه دیگر تضمین می کند.
خزنده ها هنوز به پیوندهای بدون پیگیری نگاه می کنند تا ببینند کجا می روند ، اما به پیوند ارزش نمی دهند.
از نظر SEO ، می خواهید پیوندهای وب سایت های معتبر را به وب سایت خود دنبال کنید. با این حال ، شما هنوز هم باید پیوندهای بدون دنبال را ارزشمند بدانید. حتی اگر پیوند به خود مجوز نمی دهد ، باز هم می تواند ترافیک را به سایت شما یا از سایت شما هدایت کند.
برای توسعه دهندگان ، این بدان معناست که آنها باید مطمئن شوند که از لینک های مناسب برای ارتباط صحیح با خزنده ها استفاده می کنند.
8. درک و پیاده سازی داده های ساختار یافته
داده های ساختار یافته می تواند برای بسیاری از افرادی که با SEO درگیر هستند مشکل باشد … و این جایی است که توسعه دهندگان واقعاً می توانند بدرخشند. توسعه دهندگان قبلاً می دانند که چگونه صفحه ای را قالب بندی کنند تا همه قسمت های آن به خوبی جریان یابد و هم برای جستجوگران انسانی و هم برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد.
هنگامی که از داده های ساختار یافته به خوبی استفاده می شود ، به Google امکان می دهد دقیقاً آنچه در هر قسمت از یک صفحه وب وجود دارد را بداند. فراتر از آن ، می تواند به Google دقیقاً به چه س questionsالاتی پاسخ می دهد. در واقع ، س theالات متداول زیر از نشانه گذاری داده های ساختار یافته (طرحواره) برای نشان دادن به Google نشان می دهد که ما به سوالات متداول پاسخ می دهیم.
SEO برای توسعه دهندگان: سوالات متداول
توسعه دهندگان چگونه SEO را انجام می دهند؟
توسعه دهندگان باید با SEO فنی و تجربه کاربری م beثر آشنا باشند.
آیا توسعه دهندگان وب سئو انجام می دهند؟
توسعه دهندگان وب تا حدودی SEO را انجام می دهند. یک وب سایت تمیز و کارآمد که تجربه کاربری عالی را برای سئو ضروری ارائه می دهد ، همه حوزه توسعه دهنده است.
توسعه نرم افزار سئو چیست؟
توسعه نرم افزار سئو فرآیند اطمینان از سازگاری نرم افزارها و برنامه های وب با SEO است.
نقش یک توسعه دهنده سئو چیست؟
یک توسعه دهنده SEO می داند که چگونه تصمیمات توسعه بر رتبه بندی جستجوی وب سایت و ترافیک ارگانیک تأثیر می گذارد.
نتیجه گیری SEO برای توسعه دهندگان
افزایش ترافیک ارگانیک برای اکثر دارندگان وب سایت یک هدف کلیدی است ، بنابراین SEO برای توسعه دهندگان مهم است.
توسعه دهندگان خوب به طور طبیعی با ایجاد وب سایت های کاربر پسند به سئو کمک می کنند ، اما درک بهینه سازی موتورهای جستجو به خودی خود سودمند است. حتی اصول اولیه می تواند به شما این امکان را بدهد که تصمیمات آگاهانه تری بگیرید و خدمات بهتری را برای مشتریان خود ارائه دهید.
SEO برای توسعه دهندگان نباید پیچیده باشد ، اما می تواند در موفقیت یک وب سایت همه چیز را تغییر دهد.
چگونه به عنوان توسعه دهنده به SEO می پردازید؟
ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.
رزرو تماس