داخل مجموعه فرشهای بنای آتنا کالدرون ، تقارن شکسته

شاید آتنا کالدرون را از طریق سایت شیوه زندگی وی EyeSwoon یا شاید پرفروش ترین کتابهای متخصص سرگرم کننده مستقر در بروکلین بشناسید ، زیبا زندگی کنید و آشپزی زیبا، که دومی آن برنده جایزه معتبر جیمز ریش برای عکاسی شد. شاید دوستداران طراحی بیشتر با صفحه اینستاگرام او آشنا باشند ، جایی که بیش از 750،000 دنبال کننده (از جمله جنیفر آنیستون و راشل کارگل) به سبک آرام و بافتی او جمع شده اند. اما صرف نظر از مقدمه شما ، واضح است که کالدرون دارای طعم عالی است ، واقعیتی که در جدیدترین رسانه خلاق چند رشته ای مشهود است: همکاری با استادان نساجی در بنی قالیچه.

مجموعه پاییزی حاصله ، “تقارن شکسته” ، شامل 12 فرش توده بلند است که توسط هنرمندان مراکشی بافته شده و با رنگ های سفیدی رنگ آمیزی شده از سفرهای کالدرون به مراکش-سفری در سال 2005 که همچنان بر سبک طراح تأثیر می گذارد. کار معمار مکزیکی ، لوئیس باراگان ، که به شکل هندسی همکاری کالدرون با روبرت رایت و تیبریو لوبو ناویا ، بنیانگذاران بنی فرش ها ، الهام گرفته است ، به همان اندازه معنی دار است. با توجه به طبیعت دست ساز هر قطعه ، هیچ الگویی واقعاً بی نقص نیست ، اما این زیبایی فرش مراکش است و برای کسانی که در اینترنت به دنبال گنجینه های منحصر به فرد خانه هستند ، نعمت است.

ما با کالدرون و تیم فرش های بنی اسلحه صحبت کردیم تا درباره “تقارن شکسته” بیشتر بدانیم ، روند همکاری چگونه بود و باعث افتخار آنهاست.

*عکاسی سایمون واتسونبه

این اولین تلاش عمده شما در طراحی محصول است – برجسته ترین این تجربه چه بوده است؟ و منحنی یادگیری اصلی؟

کالدرون: نکته برجسته قطعاً این روند بود – جایی که من شروع کردم هرگز جایی نبود که به پایان رسیدم. تقطیر می کنم ، تصفیه می کنم ، می برم ، اضافه می کنم. اغلب اوقات ، من فقط در دایره ها می چرخیدم تا به همان جایی که شروع کرده بودم ، پایان دهم ، در حالی که در دیگران ، به مکان کاملاً جدیدی می رسیدم که هرگز تصور نمی کردم فرود بیایم. در حالی که گاهی اوقات ناامید کننده بودم ، یاد گرفتم که از نشخوار کردن لذت ببرم و مانند آلیس ، به خودم اجازه دادم که از سوراخ خرگوش پایین بیایم ، جایی که ناگهان ، موانع جاده به یک راه حل تبدیل شد. من همچنین این فرصت را دوست داشتم که شاهد “جذابیت دست” و کشف هنر جادویی فرش مراکش باشم. من همیشه در پشت صحنه در طراحی طراحی خود علاقه مند بوده ام ، بنابراین این همکاری به عنوان یک گسترش طبیعی از آن احساس می شد.

روند همکاری چگونه بود؟

من را فرش می کند: روند همکاری بدون زحمت ، روشن کننده و سرگرم کننده بود! ما تصاویر مرجع را مبادله کردیم ، ماه ها با تلفن چت کردیم و نمونه هایی از نخ های رنگ شده را بین مراکش و نیویورک ارسال کردیم. این سفر در سفر فراموش نشدنی به مایورکا برای عکاسی از این مجموعه به اوج خود رسید. این اولین بار بود که ما فرش ها را به صورت جمعی می دیدیم – ما مثل بچه ها صبح کریسمس بسته های FedEx را پاره می کردیم.

کالدرون: من و تیم بنی عاشق این هنر و صنعت ، ناشناخته ها ، کنار هم قرار دادن ، و نقاشی های ناقص فرش ساخت مراکش هستیم. این نخ مشترکی بود که در هر قطعه بافته شده بود. من واقعاً از چنین تجربه روشنگر و شادمانی سپاسگزارم.

خیلی دوست دارم بدانم چگونه بر روی رنگ هایی که انتخاب کرده اید قرار گرفته اید.

کالدرون: سالها پیش در اولین سفرم به مراکش ، من فرش های فرش را ترجیح می دادم و یاد می گرفتم که بافت و پتینه را از طریق پارچه های جدید ، رنگهای بی رنگ آفتاب شسته و مواد ابتدایی که پیدا کردم درک کنم. آن تجربه در دیدگاه طراحی من و چگونگی نگاهم به جهان اثری جاودانه به جا گذاشت. همچنین به من این امکان را داد که تقارن ، تقارن و نقص را از دریچه جدیدی ببینم. من از آن سفر به همراه اشکال ، تن ها و بافت هایی که تجربه کردم الهام گرفتم و آن را در اولین مجموعه فرش قرار دادم. این سایه های خاموش خورشید نیز بی انتها به نظر می رسند و روستایی را با مدرن ترکیب می کنند.

چه چیزی شما را به دنیای فرش کشاند؟ چه چیزی را در آنها دوست دارید؟

کالدرون: من همیشه به بافت و اشکال کاملاً ناقص فرش های مراکشی کشیده شده ام. بافت قابل لمس آنها و روستیک دستبافت آنها در هر فضای داخلی ، از مدرن تا سنتی ، کاملاً در خانه هستند. من همچنین دوست دارم که آنها ارزشمند نیستند. هرچه بیشتر روی آنها قدم بگذارید ، با آنها زندگی کنید ، بهتر می شوند ، و آنها را به گزینه ای عالی برای خانواده ها و صاحبان حیوانات خانگی تبدیل می کند.

این مجموعه همه درباره احترام به “جذابیت دست” است. آیا می توانید این احساس را بیشتر توضیح دهید؟ این چگونه بر روند و طراحی نهایی تأثیر می گذارد؟

من را فرش می کند: جذابیت دست واقعا در هسته فرش مراکش نهفته است. تکنیک هایی که ما برای ایجاد فرش خود استفاده می کنیم در هزاران سال تغییر نکرده است. هر فرش کاملاً با دست ساخته می شود. این بدان معناست که هیچ یک از آنها هرگز یکسان نیستند. هیچ خطی هرگز دقیقاً مستقیم نخواهد بود. هیچ دو مربعی هرگز دقیقاً یک اندازه نخواهند بود. در دنیای افزایش تولید انبوه ، ما این عنصر را گرامی می داریم. همچنین باید منتظر بمانید تا یک محصول دیوانه شود – این نشان دهنده عمل صادقانه و معتبر است که در چیزی که فقط برای شما ساخته شده است استفاده می شود.

در مورد این مجموعه به چه چیزی بیشتر افتخار می کنید؟ چه چیزی آن را برجسته می کند؟

من را فرش می کند: ما واقعاً مفتخریم که با یک خلاق و دوستی همکاری می کنیم که زیبایی او با ما بسیار مطابقت دارد. تکامل پالت رنگ با این رنگهای زیبا و آفتاب گیر یک گام واقعی رو به جلو در جهت هدف ما از تلفیق تأثیرات طراحی معاصر و جهانی با هنرهای باستانی و کیفیت میراثی است.

کالدرون: دیدن طرح های من زنده شد افتخار بزرگی بود. من بسیار سپاسگزارم که اینقدر با تیمی همکاری کردم که واقعاً با ارزشهای مشابه من – اصالت ، کیفیت و مهارت ، همخوانی دارد. من فکر می کنم تقارن شکسته الگوها و رنگ ها چیزی است که این مجموعه فرش را برجسته می کند. احساس می شود بی انتها و در عین حال تازه است.

مجموعه Athena Calderone x Beni Rugs ، Broken Symmetry را در BeniRugs.com خریداری کنید