6 بهترین ویتامین زنان برای انرژی، به گفته یک متخصص تغذیه

این روزها مشغول بودن مانند نشان افتخار است. بین کار، تشکیل خانواده، و مراقبت عملی از خود، احساس مشغله مزمن تنها چیز ثابت زندگی من است. در میان هرج و مرج، من به اهداف خود در سال 2022 فکر کرده ام. در بالای لیست؟ برای احساس انرژی بیشتر. این بدان معناست که اهداف شغلی خود را مجدداً تعریف کنم، خواب را اولویت بندی کنم، وقفه هایی در شبکه های اجتماعی داشته باشم و به آنچه که به طور واقع بینانه با برنامه من مطابقت دارد، بله بگویم.

من همچنین یخچالمان را با غذاهایی که به انرژی کمک می کند پر می کنم. و نه، این شامل شات های انرژی 5 ساعته نمی شود. با این حال، حاوی ویتامین های زنان برای انرژی است. سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین‌های زنانه برای تامین انرژی یک مشکل مضاعف است: آنها هر گونه شکاف تغذیه‌ای را پر می‌کنند. و هنگامی که زندگی (به ناچار) مشغول می شود، یک شبکه ایمنی هستند.

کدام مواد مغذی برای انرژی بهتر هستند؟

سه ماده مغذی اصلی مورد استفاده برای انرژی عبارتند از کربوهیدرات، پروتئین و چربی. این تریفکتا درشت مغذی های ما را تشکیل می دهد. ترکیب آنها به تعادل قند خون (بسیار مهم!)، تنظیم هورمون ها، کمک به سیری، رشد عضلات و موارد دیگر کمک می کند. اما از این سه، کربوهیدرات ها سریع ترین منبع انرژی را فراهم می کنند. از کربوهیدرات ها نباید ترسید! در حالی که کتو مد روز است و برای برخی افراد کار می کند، کربوهیدرات ها منبع انرژی ترجیحی ما هستند. هر چند وقتی کربوهیدرات ها تمام شد، می توانیم از پروتئین و چربی برای انرژی استفاده کنیم. به هر حال، این سه مواد مغذی ضروری هستند.

مواد مغذی ضروری برای انرژی زنان

در مورد مواد مغذی ضروری صحبت می کنیم، بیایید به مواد مغذی توصیه شده برای انرژی برای زنان بپردازیم. در زیر ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد که به سلامت کلی زنان کمک می کند، اما به خاطر داشته باشید که سایر مواد مغذی مانند فیبر، امگا 3 و پروبیوتیک ها نیز مهم هستند.

  • ویتامین های B
  • کلسیم
  • کولین
  • فولات / اسید فولیک
  • اهن
  • منیزیم
  • ویتامین دی
  • ویتامین E

ویتامین های B

ویتامین های B برای انرژی بسیار مهم هستند! قبلاً در این مورد صحبت کرده ایم، اما ویتامین های B برای تبدیل غذا به انرژی ضروری هستند. منابع غذایی ویتامین B عبارتند از پروتئین حیوانی، گوشت اندام، غذاهای دریایی، حبوبات، غلات غنی شده، آووکادو و سیب زمینی شیرین.

مطالب دیدنی  لیست نهایی سطل پاییزی شما اینجاست - چگونه فصل را سپری خواهید کرد؟

کلسیم

کلسیم خیلی بیشتر از ساختن استخوان ها و دندان های قوی انجام می دهد. دریافت کلسیم کافی به قوی نگه داشتن قلب و ماهیچه ها کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر فشار خون بالا کمک کند. به عنوان خانم ها، ما باید انواع غذاهای پرکلسیم مانند سبزیجات برگ دار، لبنیات با کیفیت بالا، توفو غیر GMO، آجیل و دانه های چیا بخوریم.

کولین

زنان در تمام مراحل زندگی به کولین نیاز دارند. با این حال، کولین در دوران بارداری بسیار مهم است. دریافت کولین کافی در بارداری مهم است زیرا به رشد صحیح مغز و نخاع کودک شما کمک می کند. همچنین ممکن است از کودک شما در برابر نقص لوله عصبی محافظت کند. تخم مرغ، غذاهای دریایی و جگر به ویژه سرشار از کولین هستند.

فولات / اسید فولیک

هر زن هر روز به فولات نیاز دارد مگر اینکه باردار یا شیرده باشد. اگر اینطور باشد، هر دوی آنها به مقدار بیشتری نیاز دارند. این ویتامین به سالم نگه داشتن گلبول های قرمز خون کمک می کند و در پیشگیری از نقص مادرزادی لوله عصبی ضروری است. فولات شکل طبیعی ویتامین B9 در غذا است، در حالی که اسید فولیک یک فرم مصنوعی است. فولات به طور طبیعی در سبزیجات برگدار، مرکبات، انواع توت ها، آجیل و لوبیا یافت می شود.

اهن

آهن یکی از معدود مواد مغذی است که زنان (بین 14 تا 50 سال) به مقدار بیشتری نسبت به مردان در سنین مشابه به آن نیاز دارند. این خطر ابتلا به کم خونی فقر آهن را کاهش می دهد. این نوع کم خونی می تواند منجر به خستگی، ضعف و تحریک پذیری شود. منابع عالی آهن عبارتند از گوشت قرمز با کیفیت بالا، مرغ، ماهی، لوبیا و سبزیجات برگدار. هنگامی که به منابع گیاهی آهن تکیه می کنید، سعی کنید آنها را با ویتامین C (فلفل دلمه ای، توت فرنگی، گوجه فرنگی و غیره) همراه کنید. این به جذب آهن کمک می کند.

مطالب دیدنی  مکان یابی بر اساس LBS

منیزیم

منیزیم به تنظیم بسیاری از واکنش های شیمیایی مختلف در بدن زنان کمک می کند. از جمله، حفظ قند خون سالم، حفظ عملکرد صحیح ماهیچه ها و اعصاب و کمک به بدن زن برای تولید پروتئین. اگر قصد بارداری دارید، دریافت منیزیم کافی بسیار مهم است. منابع غذایی منیزیم شامل غلات کامل، دانه ها، آجیل و لوبیا است.

ویتامین دی

ویتامین D یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای زنان است. اهمیت آن متفاوت است، اما در ارتباط با کلسیم برای تقویت استخوان‌های سالم کار می‌کند. ویتامین D همچنین در رشد سلولی، عملکرد سیستم ایمنی و کاهش التهاب نقش دارد. منابع غنی ویتامین D عبارتند از ماهی های چرب (ماهی آزاد)، ماهی خال مخالی، شیر غنی شده، پنیر با کیفیت بالا و تخم مرغ های پرورش یافته در مراتع.

ویتامین E

آخرین اما نه کم اهمیت، ویتامین E. ویتامین E برای بینایی، تولید مثل و سلامت خون، مغز و پوست شما مهم است. ویتامین E همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. بنابراین، این ویتامین برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. آجیل، دانه ها، سبزیجات چغندر، کدو تنبل، تخمه آفتابگردان و سایر روغن های گیاهی سرشار از ویتامین E هستند.

ویتامین های ضروری کلید تولید انرژی هستند

در حالی که اجتناب از غذاهای حاوی التهاب و داشتن خواب کافی کلید افزایش انرژی است، از قدرت ویتامین های زنان غافل نشوید. آنها می توانند بازی را تغییر دهند. علاوه بر غذاهای انرژی زا، ویتامین های زنانه را نیز برای تامین انرژی در نظر بگیرید. از بسیاری جهات، آنها به عنوان کلید باز کردن قفل یک نسخه پر انرژی تر از شما عمل می کنند.

نکته اینجاست: همه سلول های ما برای تولید انرژی به مواد مغذی نیاز دارند. فراتر از نیاز به درشت مغذی ها، ریز مغذی ها بسیار مهم هستند. آنها شامل ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و آب هستند. آنها سوخت خاصی برای میتوکندری ما هستند. و میتوکندری به معنای واقعی کلمه انرژی بدن ما را تامین می کند. آنها به عنوان نیروگاه سلول های ما، مولکول های غذا را تجزیه می کنند. در اصل، ویتامین های ضروری را به عنوان کلیدهایی که قفل درها را برای تولید انرژی باز می کنند، در نظر بگیرید.

مطالب دیدنی  لازانیا بادمجان Skillet شامی است که در زندگی به آن نیاز دارید

چگونه کمبود ویتامین مانند یک گلوگاه عمل می کند

حال، فرض کنید در مورد این مواد مغذی ضروری کوتاهی کرده اید، این به نوعی مانند یک گلوگاه ترافیک است. کمبود ویتامین مانع یک (یا چند) مرحله اساسی در تبدیل انرژی می شود. و وقتی این اتفاق می افتد، همه چیز کمی کندتر حرکت می کند. اگر فکر می کنید ممکن است این اتفاق در بدن شما رخ دهد، انجام آزمایش خون برای بررسی سطح ریزمغذی های شما بسیار آموزنده است. اگر کمبود ویتامین خاصی دارید، ممکن است وقت آن رسیده است که ویتامین های زنانه را برای انرژی اضافه کنید. البته همیشه قبل از افزودن یک ویتامین یا مکمل جدید به برنامه روزانه خود با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه انتخاب ویتامین ها و مکمل های با کیفیت بالا

مکمل های غذایی موجود در اشکال متعدد (کپسول، صمغ و غیره) به عنوان راهی آسان و کارآمد برای تقویت سلامتی شما به بازار عرضه می شوند. و این حقیقت دارد. با این حال، خریدار مراقب باشید: همه ویتامین‌ها و مکمل‌ها برابر نیستند. به علاوه، خوردن انواع غذاها بهترین راه برای اطمینان از تامین نیازهای ویتامین و مواد معدنی خود است. صرف نظر از این، ویتامین ها و مکمل ها به عنوان بیمه عمل می کنند. فقط به دنبال مارک هایی باشید که در مورد تحقیقات خود شفاف هستند و در مورد کیفیت مواد تشکیل دهنده خود آگاه هستند. وقتی نوبت به ویتامین های زنانه برای انرژی می رسد، ما کار سخت را برای شما انجام دادیم! همانطور که گفته شد، قبل از افزودن یک ویتامین یا مکمل جدید به برنامه روزانه خود، با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین ویتامین های زنانه برای انرژی

در حالی که تنوع گسترده ای از محصولات، پروتئین با کیفیت بالا و چربی های سالم مهم است، مولتی ویتامین ها به شما کمک می کند تا مواد مغذی مناسب را دریافت کنید. در زیر بهترین ویتامین های زنانه برای انرژی آورده شده است.